Avatar billede cdm_kiwie Nybegynder
06. oktober 2003 - 19:23 Der er 9 kommentarer

Problemer med at anvende font.

Hejsa

Jeg har en række filer som gerne skulle udgøre en font som jeg skal kunne bruge i PS, men hvordan "installere" jeg lige disse filer så de virker???

h032014d.afm
h032014d.pfb
h032014d.pfm
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2003 - 19:29 #1
det kræver at du har adobe type manager installeret..
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. oktober 2003 - 19:30 #2
det skal du gøre med Adobe Type Manager, såvidt jeg kan se er det Adobe fonte du vil bruge.
Avatar billede cdm_kiwie Nybegynder
06. oktober 2003 - 19:34 #3
oki på adobe.com går siden ned hver gang jeg vil DL det program. Er der et andet sted jeg kan finde det?
Avatar billede miss-g Seniormester
06. oktober 2003 - 20:46 #4
Der står her:

If you are running Windows XP or Windows 2000, you do not need to install ATM since it is part of the operating system already.

Ved ikke hvilket system du har?

Ved ikke om den holder, men du kan læse mere her:
http://www.myfonts.com/support/help_install_win.html
Avatar billede miss-g Seniormester
06. oktober 2003 - 21:01 #5
Jeg synes ikke jeg kan finde nogen ATM demo/trial/try out nogen steder?
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. oktober 2003 - 22:20 #6
den findes mærkeligt nok ikke som demo og der har ikke været udsendt nogen ATM de sidste fem år.

miss> jeg var ikke klar over at ATM var indbygget i WinXP, hvordan foregår det med at klargøre Adobe fonte, jeg har et farligt hyr med de fonte vi bruger i klubbladet og så må jeg starte ATM for at installere de manglende fonte.

Når jeg ser i Windows\Fonte ser jeg kun ttf fonte!
Avatar billede miss-g Seniormester
06. oktober 2003 - 22:59 #7
Tja denne side siger at man SKAL bruge Adobe Type manager.
http://www.myfonts.com/support/help_formats_win.html#afm_files

Adobe skriver:
All versions of ATM enable you to install and remove Type 1 fonts in Windows, and to determine which fonts use style links for their style variations. ATM is required to install, remove, and use Type 1 fonts in Windows NT, Me, 98, and 95. ATM functionality is built into the Windows XP and 2000, but ATM is still required to use Multiple Master fonts on those operating systems. ATM Deluxe also enable you to add and remove TrueType fonts.

Har du prøvet at hente ATM light? (den mener jeg der var en demo på). Den må vel virke, når Adobe skriver at alle ATM gør dig i stand til at installere og fjerne skrifter.....
Avatar billede miss-g Seniormester
06. oktober 2003 - 23:02 #8
Avatar billede miss-g Seniormester
24. oktober 2003 - 01:37 #9
Har du fået løst problemet?
:)