Avatar billede damkvist Praktikant
05. oktober 2003 - 19:05 Der er 4 kommentarer

Router opsætning

På en ADSL linie fungerer en Speed Stream 5100 router upåklageligt - der er fast ip adresse og udbyderen er Tele2.
Nu prøver jeg at sætte en router med indbygget switch m.m. på og problemerne opstår. Der er bare ikke hul igennem, jo på LAN-delen men eller ikke.
Og det er undersøgt at ip-adresse, ip-gateway, netmaske samt dns er sat rigtigt op. Det er det eneste, der er konfigurerbart til fast ip.
Nogle der har ideer til hvad der kan være galt ?
Routeren er en Northq 9100.
Avatar billede lelgaard Nybegynder
06. oktober 2003 - 08:47 #1
Det er ikke sådan, at Tele2 har låst din MAC-adresse, så du ikke bare kan sætte andet udstyr på. Jeg ved at TDC-Cable gør det på deres WebSpeed løsninger.
Avatar billede damkvist Praktikant
06. oktober 2003 - 09:04 #2
Kan være, jeg undersøger lige.
Avatar billede damkvist Praktikant
08. oktober 2003 - 13:16 #3
Tja, det var ikke det. Har nu prøvet et par andre routere og de fungerer fint, bare denne her vil ikke og det er den jeg havde tænkt mig at bruge.
Avatar billede kentm Nybegynder
12. oktober 2003 - 12:24 #4
Jeg mener at tele2 helt bruger tdc's udstyr. Hvis det er sådan, så er den faste ipadresse låst til mac adressen i 1 time.