Avatar billede sputz Nybegynder
05. oktober 2003 - 15:53 Der er 3 kommentarer

Trække fra?

Hey jeg er i gang med et projekt i flash hvor jeg skal lave en slags butik og man skal kunne købe ting men beløbet skal trækkes fra et eller andet beløb man skal have til rådighed.. men hvordan får jeg lige lavet det? Det skal f.eks. være 15.000 kroner man skal have fra start og så skal den trække f.eks. 500 kroner fra når man trykker på en knap.
Avatar billede jakwag Nybegynder
05. oktober 2003 - 15:57 #1
Jeg ville nok lægge 15.000 ind i en variabel:

moneyLeft = 15000;

og så når man trykker på en knap

on(release){
  moneyLeft -= 500;
}

Ellers skal du nok beskrive lidt bedre hvad det er du vil.

: ) Jakob
Avatar billede sputz Nybegynder
05. oktober 2003 - 16:12 #2
Ja det er det jeg mener men jeg er ikke så godt til programmering så hvordan gør jeg sådan rent grafisk? Hvordan laver jeg en tæller som den skal fortælle at der skal trækkes fra?
Avatar billede gulekings Nybegynder
05. oktober 2003 - 17:55 #3
lave et dynamisk tekstfelt, og giver den variablen _root.moneyLeft. Det teksfelt vil så hele tiden vise indholdet af variablen "moneyLeft"