Avatar billede fiv Nybegynder
04. oktober 2003 - 14:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Start-scene vil ikke linke til andre scener

Hej
Jeg har et problem med et flash site, jeg er i gang med at lave.
Sitet består af 6 scener, hvoraf den første som indgangsside adskiller sig fra de øvrige, og det er dén, der er problemet. Jeg kan simpelt hen ikke få det til at fungere, at den skal linke til de andre scener. Her er, hvordan den er bygget op:
4 movieclips looper i hver deres layer. Hvert af disse movieclips har – ligeledes i yderste led – tilknytet et andet layer, der indeholder 1) et movieclip af en tekst, der fader frem, 2) et ”hitarea”, der definerer et hotspot, der ved ”mouseover” skal aktivere denne fading og 3) et actionlayer, der har stopaction i første og sidste frame.Alt dette fungerer fint.
Her er så mit spørgsmål: Hvorfor kan dette hitarea ikke ligeledes indeholde en action, der ved ”release” henviser til en af de andre scener??? Jeg har også prøvet at lægge en knap med denne funktion i yderste led – altså i et layer enten ovenover eller nedenunder det layer, der indeholder det, jeg har beskrevet ovenfor. Men det resulterer kun i, at den knap, der så at sige ligger øverst, fungerer.
Hjælp hjælp hjælp, jeg er fuldstændig LOST o_O
Med venlig hilsen Fie
Avatar billede jakwag Nybegynder
04. oktober 2003 - 14:13 #1
hvis du laver en knap inde i et mc, kan du ikke linke til en anden scene, medmindre der ligger en frame label i scenen.

Så lav  en framelabel i alle dine scener, og brug så en
gotoAndStop("framelabel");

Det burde løse dine problemmer hvis jeg har forstået spm'et rigtigt.

: ) Jakob
Avatar billede fiv Nybegynder
07. oktober 2003 - 10:20 #2
Hmmm, har lige prøvet, men det virker stadig ikke... Andre forslag? :)
Avatar billede jakwag Nybegynder
07. oktober 2003 - 13:24 #3
_root.gotoAndStop("framelabel");

måske...?
Avatar billede fiv Nybegynder
18. august 2010 - 16:16 #4
Har ikke fundet en brugbar løsning/svar - lukker.