Avatar billede gigas Nybegynder
03. oktober 2003 - 01:49 Der er 19 kommentarer

Midi problemer

Goddag, jeg har nogle problemer med at jeg ikke kan få mit keyboard til at virke, eller ihvertfald få noget signal igennem...

Ok her er alle mine specifikationmer:

Keyboard: Roland Pc-200

Midi connector: Et midi kabel fra keyboard til gameporten

PC Amd Thunderbird 1,1ghz, 1gb sd ram

OS: Windows 2000 dk

Nogen der kan hjælpe?

på forhånd tak
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. oktober 2003 - 06:58 #1
Har du husket at sætte 'sync external' aktiv for din midi hardware og software?

/per
Avatar billede gigas Nybegynder
04. oktober 2003 - 01:11 #2
der er ingen på hardwaren, men i softwaren, ja
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. oktober 2003 - 10:49 #3
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. oktober 2003 - 11:04 #4
1. Forbind dit midi Gameport/MIDI til Gameport bag på dit lydkort
2. Forbind MIDI IN porten med MIDI/lydkort adapter kablet til MIDI Out porten på dit keyboard.
3. I Windows: Start>Setting>Control Panel vælg Multimedia og vælg Midi
4. Vælg 'Single instrument' katagorien, der er din Midi Sync output
  Din interne sync hedder "Wavetable Synth", "MIDI Synth" eller noget i den retning.
  For ekstern sync vil valget typisk være "MPU-401",
  "External Synth" eller "MIDI Out"
5. Derefter skal du lave en midi opsætning i dit DOP Pro eller MOP sequencer program

/per
Avatar billede gigas Nybegynder
04. oktober 2003 - 13:02 #5
been there done that... mange gange desværre... :((((((
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. oktober 2003 - 15:44 #6
Har du skiftet til onboard MIDI i din BIOS settings?

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. oktober 2003 - 15:46 #7
aktiveret = skiftet til

/per
Avatar billede gigas Nybegynder
04. oktober 2003 - 16:07 #8
skiftet fra hvad?
jeg har være der inde der står at den er aktiveret ihvertfald...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. oktober 2003 - 16:33 #9
Har du været inde i din BIOS settings?

Har du prøvet med et andet MIDI adapter kabel?

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. oktober 2003 - 16:39 #10
Ellers bliver du nød til at købe et Midi interface, for du er ikke den eneste der har problemer med Gameporten.

/per
Avatar billede gigas Nybegynder
04. oktober 2003 - 18:22 #11
aight, jeg har været inde i bios og den er aktiveret... ja jeg har set det med at folk har problemer, inde på aagejensen anbefalede de mig at købe de åndsvage stik der
pisse iriterende
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. oktober 2003 - 12:13 #12
Hvad er der galt med et USB stik?

/per
Avatar billede gigas Nybegynder
14. oktober 2003 - 15:34 #13
de anbefalede mig ikke at købe usb stik... men den til gameporten... og det virker ikke, og mange har problemer med det
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. oktober 2003 - 16:21 #14
Dvs. at du har sat den til både onboard MIDI og onboard Sound i din BIOS?

/per
Avatar billede gigas Nybegynder
14. oktober 2003 - 23:37 #15
yup, jeg har ikke andre lydkort end det jeg har onboard...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. oktober 2003 - 09:59 #16
Din Mute box må ikke være afkrydset.

Har du undersøgt dine DirectX settings:

a) Click on START
b) Click on RUN
c) Type in DXDIAG
d) Click on OK
e) Click on the SOUND tab
f) Change the HARDWARE SOUND ACCELERATION LEVEL to BASIC ACCELERATION

Link til info: http://www.longman.com/dictionaries/support/hints_tips.html#distorted

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. oktober 2003 - 10:41 #17
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. oktober 2003 - 10:52 #18
Hvis dit lydkort kun understøtter "Microsoft GS Wavetable SW Synth", så kan du ikke optage midi signaler fra dit keyboard.

Link til info: http://www.borg.com/~jglatt/tutr/midicard.htm

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. oktober 2003 - 13:06 #19
Kunne du bruge oplysningerne?

/per