Avatar billede fnubsilibubs Nybegynder
30. september 2003 - 12:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tilgå Outlook API via Java

Hejsa,

er der nogen af jer der ved om det er muligt at tilgå Microsoft Outlook's API eller evt. andre mailprogrammers API via Java. Jeg har fundet adskillige eksempler i VB og C++, men indtil videre ingen i Java.
En løsning kunne selvfølgelig være at lave et mellemlag i C++ og så kalde dette i Java, men denne løsning vil jeg helst gerne undgå.

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede arne_v Ekspert
30. september 2003 - 12:52 #1
Du kan få SMTP/POP3/IMAP4 i pure Java.

Outlook/Exchange API vil kræve JNI.
Avatar billede dsj Nybegynder
30. september 2003 - 13:29 #2
DU kan gøre det på en forholdsvis let måde ved at bruge Brudge2Java fra IBM. Ved at køre en bat-fil, hvori man angiver en eller flere dll-filer fra Outlook, dannes en række klassefiler (50-100 stk.) med en lang række metoder. Vha. disse klasser, kan du tilgå Outlook, som om det var normale java-objekter. Bridge2Java bygger på JNI, som arne_v nævner.

http://www.alphaworks.ibm.com/tech/bridge2java
Avatar billede fnubsilibubs Nybegynder
30. september 2003 - 23:02 #3
Tak for hjælpen...
Det der bridge2java ser ud til at være løsningen