Avatar billede henrik_dk Nybegynder
29. september 2003 - 13:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PDF dokument

Hej,

Jeg søger et program der kan "udskrive" et dokument til en fil i PDF format uden at spørge om hvad og hvor filen skal gemmes. Filnavnet skal bare være "spoolfil"-navnet.

Håber nogen kan hjælpe mig.

På forhånd tak.

Henrik
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. september 2003 - 13:46 #1
Adobe Acrobat indeholder et elprogram der kan dette, selve navngivningen står du selv for
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. september 2003 - 13:46 #2
elprogram = Delprogram
Avatar billede magika Nybegynder
29. september 2003 - 13:50 #3
http://www.cs.wisc.edu/~ghost/

Hent GhostScript 7.07 og GSview 4.4.
Installer dem og udskriv til en fil. Så kan du bruge disse to programmer til at lave det om til en pdf fil. Begge programmer er freeware.

Dog skal du stadig selv angive filnavn og placering ved "udskrift".
Avatar billede henrik_dk Nybegynder
29. september 2003 - 14:54 #4
GhostScript 7.07 ligger det ikke kun til Unix?
Avatar billede magika Nybegynder
29. september 2003 - 16:23 #5
Hmm, ser ud til siden er ændret siden jeg sidst var inde på den. Det ser også ud til der faktisk ligger nyere versioner til windows. GhostScript 8.11 ligger øverst på den Sourceforge side der linkes til. Det skulle være det samme. Jan kan teste det når jeg kommer hjem i aften ved 9 tiden.
Avatar billede ljoh Nybegynder
29. september 2003 - 18:05 #6
Programmet Win2pdf klarer opgaven perfekt. Du vælger under udskrift programmet som printer og så har du det i PDF.
http://www.win2pdf.com/
Avatar billede henrik_dk Nybegynder
30. september 2003 - 16:21 #7
mapika -> Kan du ikke lige lave et svar, så jeg accepter dit forslag!

Kan man ikke som default i GhostScript angive et standard filnavn?
Avatar billede magika Nybegynder
30. september 2003 - 22:33 #8
Hmm, jeg kan ikke lige umiddelbart se nogen steder man kan gøre det, desværre.