Avatar billede eskeeske Nybegynder
29. september 2003 - 13:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

FTP site ?

Jeg må indrømme at jeg ikke kan finde ud af at sætte et ftp site op inden i IIS.

Jeg vil bare gerne kunne lave et ptp site og så sætte et brugernavn og et password. Og så skal det bare virke.

Men det er jo langt langt langt mere kompliceret ind det, hvad er alt det med Windows Logon Users og Acount og jeg ved ikke hvad, og Anonymous FTP Authentication og Basic FTP Authentication.

Hjælp ?
Avatar billede magika Nybegynder
29. september 2003 - 14:05 #1
Jeg ville foreslå du brugte et andet program end IIS.
F.eks. G6 (Hedder vist BulletProof ftp server i dag) eller Serv-U. Begge to meget simple programmer, meget nemmere end det indbyggede windows bras. Derudover er der mange flere funktioner og muligheder med disse to programmer end med IIS.
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
30. september 2003 - 14:05 #2
MEN - nå så det er sagt, så er det faktisk nemt nok.
Ind i administration af brugere - oprette en bruger. Navnet er fx. sten.
Så ind på default FTP-mappen i IIS, og lave en virtuel directory, der hedder sten. Sæt denne til at pege på den mappe, sten skal have som root.
Når så sten logger på, mapper den hans bruger med den virtuelle mappe - og vupti.
Avatar billede eskeeske Nybegynder
01. oktober 2003 - 13:39 #3
Nu fik jeg lige godkendt lidt for tidligt. Jeg forstår nemlig ikke helt hvad du mener.

1 ? . - Ind i administration af brugere - Hvorhenne er det, er det brugere på computeren.

2 ? . Skal mappen hedde det samme som brugeren eller hvad, det lyder da undeligt, det må da være mere logisk at man har en mappe (evt en virutel en) og man så siger at nogen brugere skal have adgang.

3. Er det samme tankegang og metode man skal bruge hvis man vil putte password på en web-side inde i IIS.

Mvh
Avatar billede eskeeske Nybegynder
01. oktober 2003 - 14:01 #4
!! Glem det !!

Nu fik jeg lige pludselig totalt fod på det hele.

!!