Avatar billede dawn Nybegynder
29. september 2003 - 13:01 Der er 21 kommentarer

blokering for ftp overførelse p.g.a. bredbånd

Jeg har lige købt 100 MB webhotel, som er blevet aktiveret, men min admistrator har problemer med at overføre vores velkomstside, da hun lige er gået til bredbånd og noget blokerer hende, når hun prøver at ftp overfører.
Nogen foreslag til den stakkels pige?
dawn
Avatar billede darkside Nybegynder
29. september 2003 - 13:04 #1
Det kan være hendes FTP program skal sættes til Passive Mode.

Hvilket program bruger hun ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. september 2003 - 13:07 #2
prøv at bruge Wincommander, den er meget velegnet til det job, bruger det selv her.
Kan hentes her http://www.ghisler.com/
Avatar billede dawn Nybegynder
29. september 2003 - 13:07 #3
Jeg spørger hende, det kan tage et stykke tid da hun er på arbejde.
dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
29. september 2003 - 13:14 #4
Jeg vil lige tilføje at min venninde arbejder med computere til daglig, systemer og så videre.
dawn
Avatar billede bentn Nybegynder
29. september 2003 - 13:14 #5
Efter jeg fik ADSL har jeg ikke kunne overføre til min webside jeg har
på Tiscali.- Når jeg bruger et modem uden om Routeren er der ingen prob
TDC kan ikke løse problemet, selv ikke en nu opdateret Router Hjalp.
Håber ikke det er det samme prob i er løbet ind i, da ingen kan sige hvad
der er glat.
Avatar billede dawn Nybegynder
29. september 2003 - 13:24 #6
Jeg gir' disse oplysninger videre til min venninde. Jeg gir' jer alle besked når jeg ved hvad, og hvorfor! Kan gå en hel dag, da vi kun er på cyperspace samtale allesammen.
dawn
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. september 2003 - 13:28 #7
vi venter blot!
Avatar billede dawn Nybegynder
29. september 2003 - 13:42 #8
Hun bruger nu WS-FTP, det virker ikke, hun prøvede at gå direkte ind i explore, virker heller ikke. Via dos-prompt blev forbindelsen afbrudt af fjerncomputeren? Any other suggestions for min stakkels hårdtarbejdende pige på Sjælland? Vi venter også spændt, for hvad er et webhotel, når der bare står at dette er forbidden. Jeg er udelukket fra mit eget websted?????
dawn
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. september 2003 - 13:50 #9
har hun alle oplysningerne om webstedet, password med mere.
Min kone havde også problemer med at komme på sit webhotel, men det løste sig da hun fik alle data til adgangen.
Nu sender og opdaterer inde fra Macromedia og som sagt havde jeg ingen problemer med at bruge Wincommander, også kaldet Totalcommander.
Avatar billede dawn Nybegynder
29. september 2003 - 13:51 #10
Ja, jeg har sendt hende alt hvad hun har brug for.
dawn
Avatar billede magika Nybegynder
29. september 2003 - 13:53 #11
Kan man få en log af hvad der helt præcist sker når hun prøver at logge ind. Er det f.eks. en dir list fejl, login fejl, connect fejl. Eller hvor ligger fejlen helt præcist. Det ville gøre det lidt nemmere at sige hvad der måske er galt.
Avatar billede dawn Nybegynder
29. september 2003 - 13:54 #12
Altså dette her er et problem, som ikke er "mit" så at sige, men en person som arbejder med computere til daglig, og hun er meget forvirret over at tingene pludselig ikke virker som de plejer at gøre. Tror du ikke at jeg ville sende hende coder og alt andet hun har brug for?
dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
29. september 2003 - 13:59 #13
Til magika,
Som jeg skrev før, så bliver hun stoppet af fjerncomputeren. Hun har prøvet alt hvad I har skrevet, endnu før I skrev det, undskyld men det er ikke en lille klovn som mig der sidder med problemet. Det startede da hun gik over til bredbånd. Vi er aktiveret vi kan bare ike komme ind, intet bliver accepteret.
dawn
Avatar billede magika Nybegynder
29. september 2003 - 16:19 #14
Det er forstået hun bliver stoppet af fjerncomputeren. Men hvornår i processen sker det, er det når hun prøver at forbinde til serveren, er det når hun logger ind, er det når hun vil se indholdet af mappen, er det når hun vil sende filerne. Det ville være rart at vide, og helst med en log fra kommunikationen mellem klienten og serveren.
Avatar billede dawn Nybegynder
29. september 2003 - 16:25 #15
Det bliver jeg nød til at vente med at svare på til morgen da hun er på vej hjem fra arbejde, og vi taler ikke om sådan noget i det forum vi begge er i. Så hvis I har lidt tålmodighed, vil jeg have det samme, skal ned at købe ind inden det begynder at p.... ned igen.
dawn
Avatar billede henninga Novice
29. september 2003 - 21:29 #16
Er det fordi det webhotel der er oprettet er et FrontPage web med http adgang og ikke et FTP-websted.
Meget "normal" fejl. Kan kun uploades med FrontPage HTTP protokol.
HenningA
Avatar billede dawn Nybegynder
29. september 2003 - 21:52 #17
Er blevet oploaded.
dawn Go'nat
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. september 2003 - 22:40 #18
vil det sige at problemet er løst?
Avatar billede dawn Nybegynder
30. september 2003 - 13:07 #19
Da jeg skrev Go'nat nej, besvarede blot at den var oploaded, men det ser ud til at vores redaktør fra mit forum kan klare det, jeg ved det dog ikke endnu. Hvis nogen er interesset kan jeg fortælle det i morgen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. september 2003 - 13:50 #20
det er jeg på at vi godt vil høre om, man skal lære sålænge man har elever ;o)
Avatar billede dawn Nybegynder
30. september 2003 - 14:08 #21
Skriver så snart det er på plads!
dawn