Avatar billede mads951 Nybegynder
29. september 2003 - 10:11 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Logon scripts

Jeg vil gerne have hjælp til nogen logon spripts. Hvor skal man ligge .bat filerne, og hvad skal man udfylde inde i profile???
Avatar billede krasmussen Nybegynder
29. september 2003 - 10:43 #1
I profilen skriver du bare navnet på din .bat fil f.eks. login_adm.bat.

Den nemmeste måde, at placere dem er at på din lokale maskine - "start" - "kør" og skriv \\servernavn\netlogon, så åbner folderen hvor dine scripts skal ligge!.
Avatar billede mads951 Nybegynder
29. september 2003 - 10:46 #2
jamen hvad skal man så udfylde i Profile path:??? og Logon script:???
Avatar billede krasmussen Nybegynder
29. september 2003 - 10:56 #3
I logon-script skriver du navnet på det tidligere omtalte script. I profile-path skriver du placeringen på profilen, men du skal først oprette folderen på serveren f.eks. Opret \\servernavn\profiles$ ($ gør, at folderen ikke kan ses når der browses på server-shares), herefter angiver du på brugeren i AD's profiles-path: \\servernavn\profiles$\brugernavn. Profilen bliver så gemt når brugeren logger af hver gang.

En lille advarsel - hvis dine brugere har den grimme vane at gemme alting på skrivebordet sker der to ting:
1- Det tager lang tid at logge på, da profilen og dermed alt på skrivebordet ligger på serveren og skal transporteres over netværket
2- Du kan hurtigt bruge en forfærdelig masse HD-plads på serveren
Avatar billede mads951 Nybegynder
29. september 2003 - 11:22 #4
jamen vi har et logon script, som skulle instille brugerenes ure efter serverens. Men det virker sgu ikke!!!
Avatar billede mads951 Nybegynder
29. september 2003 - 11:23 #5
Eller rettere. Den instiller ikke uret når en bruger logger på.
Avatar billede krasmussen Nybegynder
29. september 2003 - 12:19 #6
Indsæt linien NET TIME \\servernavn. Det kan se hele syntaxen i en prompt ved at skrive: NET TIME /?
Avatar billede mads951 Nybegynder
29. september 2003 - 12:36 #7
vores batfil:
Net time \\server /set /yes

Men det virker ik.. som om den stadig ikke starter batfilen når man logger på.
Avatar billede krasmussen Nybegynder
29. september 2003 - 12:41 #8
Har du prøvet på en klient manuelt - altså skrive kommandoen i en prompt ?? ellers kan du prøve flg.:

1- dobbeltklik manuelt på scriptet der ligger i \\server\netlogon, hvis du ikke kan se fejlmeldinger dér (det kan gå lidt hurtigt), så læg pauser ind i scriptet før og efter din linie med NET TIME
2- mail mig scriptet på kra@privat.tele.dk så sér jeg på det =:)
Avatar billede mads951 Nybegynder
29. september 2003 - 12:48 #9
Den virker fint, når man kører den på en brugers com. Men vil ikke køre når man logger på.
Avatar billede krasmussen Nybegynder
29. september 2003 - 12:54 #10
Hmmmm... så ville jeg nok kontrollere filnavnet - jeg har engang set, at filen var lavet i f.eks. notepad og derfor hed login.bat.txt. Hvad og hvor står der på angivet logon på brugeren....

Det er vis hvad jeg lige kan komme i tanke om!
Avatar billede mads951 Nybegynder
29. september 2003 - 13:00 #11
Det er en .bat fil. Og den virker som den skal. Men problemet er stadig logon scriptet og hvordan man for .bat/script til og køre når en bruger logger på serveren.
Avatar billede krasmussen Nybegynder
29. september 2003 - 13:05 #12
Måske dumt spm. men er du HELT sikker på at du har angivet filnavnet, det rigtige sted på brugeren i dit AD???
Avatar billede mads951 Nybegynder
29. september 2003 - 13:48 #13
Ok. Kan vi ikke lige tage det fra starten af igen. Jeg opretter en mappe som hedder f.eks. Server\profiles$\ og hvad så???
Avatar billede krasmussen Nybegynder
29. september 2003 - 14:01 #14
Så angiver du i boksen til profilen \\server\profiles$\brugernavn - logger brugeren af - logger brugeren på og så af igen. Så ligger profilen på serveren og uanset hvilken maskine brugeren nu logger på fra vil indstillinger og udseende være det samme (Roaming profiles)
I boksen loginscript angiver du så navnet på din .bat fil, så skulle det gerne spille
Avatar billede mads951 Nybegynder
29. september 2003 - 14:23 #15
for helved... det har været min fejl. Jeg testede det ved og logge på og af over vores webserver. Men det virker nu, når jeg logger normalt af og på! Tak, du for så alle 80 point!!! og mange tak for besværet!!! :D
Avatar billede mads951 Nybegynder
29. september 2003 - 14:24 #16
Giv lige et Svar så!!!
Avatar billede krasmussen Nybegynder
29. september 2003 - 14:38 #17
Jamen du er da velkommen - god arbejdslyst...