Avatar billede fastwrite Nybegynder
28. september 2003 - 13:53 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Installeret apache - men kan ikke se min hjemmeside lokalt

Hej - jeg har et lille problem.

Jeg har installeret apacheserveren, og hjemmesiden virker fint udefra (altså på et andet netværk end mit eget), men når jeg skriver www.mitnavn.dk - går den i fejl.. hvis jeg gør det fra en vens computer går den fint igennem. Jeg har prøvet at lave noget redirect, men det lykkedes ikke rigtigt.

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2003 - 13:58 #1
Det lyder som du har en router med NAT foran og at www.mitnavn.dk peger på
den udvendige IP adresse og ikke den IP serveren har inden for
routeren.
Avatar billede Jman Praktikant
28. september 2003 - 13:58 #2
Prøv at rette din host-fil
c:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts

Det skyldes sikkert at din maskine ikke kan finde din ip. Når du taster din hjemmeside ind, spørger den på din offentlige IPadresse, men når du sidder på din egen pc har du en intern ip-adresse.

Du skal derfor åbne din hostfil med notepad og tilføje
Din interne ip [tabulator] www.din-hjemmeside.dk
Avatar billede fastwrite Nybegynder
28. september 2003 - 14:01 #3
Det har jeg også prøvet, uden hjælp..

min ip er xx.xx.xx.xx/mitdomæne.dk/

det har jeg prøvet at skrive i min hosts fil, men så loader den kun min 192.168.1.1 - hvor firewallen sidder.
Avatar billede magika Nybegynder
29. september 2003 - 14:07 #4
Brug enten den interne ip eller navnet på computeren.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
02. oktober 2003 - 14:07 #5
Ingenting virker.. den vil kun vise selve ip'adressen på serveren.

Når jeg skriver www.navnet.dk - skal den kigge i min host fil? - eller er det apaches httpd fil der skal configges? Men i hvert fald skal den dernæst gå ind på http://192.168.1.34/navnet.dk/

og det kan jeg ikke få den til ..
Avatar billede fastwrite Nybegynder
11. oktober 2003 - 02:55 #6
æv - ikke flere svar.. jeg trækker mig tilbage igen..
Avatar billede fastwrite Nybegynder
11. oktober 2003 - 03:14 #7
men giver Superior et par point som tak for hjælpen. Det kan jo være at andre kan bruge hans råd til noget ;o) jeg kunne desværre ikke.