Avatar billede brian_h Nybegynder
26. september 2003 - 17:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Send IP

Hey.

Jeg har et større problem.

Jeg sidder bag TDC ADSL med dynamiske IP'er.
Jeg har 2 computere, en bærbar, samt en stationær. Stationæren er sat op som server, dvs. jeg remoter den via bærbaren. Problemet er så at IP'en på stationæren har det med at skifte engang imellem (pga. det er dynamiske), og her kommer mit spørgsmål så ind:

Jeg har lavet et script på en hjemmeside, der ved besøg på denne side, sender en mail med IP'en fra den besøgende. Det er med det formål, at jeg har lavet en planlagt opgave på serveren, som når den starter computeren SKULLE gå ind på den side. Problemet er at det gør den bare ikke.

Jeg har testet det på bærbaren først, uden problemer. Men på serveren virker det bare ikke.

Nogle der har et forslag til hvorfor, eller kan foreslå andre alternative metoder jeg kan bruge til at få fat i den ip?

(computerne kører XP Pro (bærbar dansk version, server engelsk)

På forhånd tak!
Avatar billede kenp Novice
26. september 2003 - 21:12 #1
hvis du kun bruger det til at remote dine computere, så kan du jo bruge dyndns.dk

på den måde skal du jo ikke undersøge hvilken ip de har hvergang men bare bruge det navn du vælger til din computer :)
Avatar billede grinderslev Praktikant
27. september 2003 - 00:39 #2
Avatar billede brian_h Nybegynder
27. september 2003 - 08:39 #3
well, problemet er jo først når den skifter IP. Så har jeg ikke den fjerneste mulighed for at kende den nye ip på serveren. Det jeg vil have, er en rutine, der hvergang serveren starter op, finder dens ip, og mailer mig den.

Det jeg har lavet er, at jeg har lavet en Planlagt opgave, som hver gang serveren starter op, går ind på en hjemmeside, hvor et script identificerer dens ip. Hvis ip'en er ændret siden sidst, skriver den en e-mail til mig, og dernæst gemmes den nye ip i en log-fil.

Denne rutine virker helt perfekt på min bærbar (windows xp dk), men på serveren (windows xp en) virker det ikke. Jeg har testet den planlagte opgave på serveren ved manuelt at vælge "Kør", og der virker det fint. Den kan åbenbart ikke finde ud af at gøre det når den starter op!
Avatar billede grinderslev Praktikant
27. september 2003 - 08:55 #4
Undskyld... kom til at sende dig et forkert link... her kommer den rigtige, tror jeg: http://www.eksperten.dk/spm/405416
Avatar billede brian_h Nybegynder
05. oktober 2003 - 09:50 #5
hey - giver grinderslev point - brugte dog en anden løsning - men du var "tættest" på min løsning!