Avatar billede shagwell Nybegynder
23. september 2003 - 23:31 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

bedste netværks udstyr !

Hi folkens!

Jeg er ved at bygge det et gamer netværk op, så det kan klarer de forventninger man har til et super moderne nætværk idag, hvilket udstyr vil give den bedste resultat i form af ping tider, stabilitet, garenti, osv.

Tag Boomtown NetCafe'er de har et mega cool netværk og deres ping tider er for syge.

Udstyr jeg har tænkt på er:

DELL PowerConnect 2124 (24 Ports 10/100 Switch) til 2.313 kr (inkl. MOMS)

eller en

PowerConnect 2508 (8 Ports 10/100/1000 Switch) til 2.775 kr (inkl. MOMS)

Af netkort tror jeg måske på noget Intel 10/100 eller 10/100/1000

Kender du noget pisse sygt udstyr eller ved hvad Boomtown benytter så sig til vi er nogle gutter i en bygning som vil have det gale :D

Ses
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
24. september 2003 - 00:20 #1
Intel netkort og en HP 2324 switch, så kører du nok så godt som du kan komme til. Jeg synes ikke der er grund til at købe gigabit, så skal i nemlig til at passe på med hvilke kabler i bruger.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. september 2003 - 00:27 #2
Liegyldigt hvor "sygt" et netværk du ønsker, får du ikke noget ud af Gigabit netværk. Det bruges kun som backbone til at forbinde segmenter i netværk med. At de nu er kommet som netkort og alm switche er totalt overkill. En desktop pc eller game pc, har intet at bruge gigabit til.
Så en kvalitets switch og f.eks de intel 10/100 netkort vil give rigtig god performance. Jeg kender ikke den Dell switch du nævner. Vi bruger kun Cisco.
Avatar billede shagwell Nybegynder
24. september 2003 - 03:32 #3
Hvordan er deres lille version, ProCurve Switch 408  en den ligeså god bare med mindre porte!
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
24. september 2003 - 05:52 #4
Den har jeg ingen erfaringer med og de er ret tilbageholdende med de tekniske oplysninger.
Ellers er der også HP 2312 som bygger på samme hardware som HP 2324
Avatar billede venturer Nybegynder
24. september 2003 - 10:55 #5
Prøv at kigge på satech.dk (når de engang kommer på nettet igen).
Det er billigt. Ukendt. Og så vidt jeg er informeret, hamrende godt.

Om valget står mellem 3Com eller HP er lidt en smagssag. Men jeg har erfaret at når det drejer sig om "almindelige" switches, vinder 3Com. HP er først gode når der er tale om større switches (rackmonteringer med 40 porte).
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
24. september 2003 - 11:10 #6
Personligt ville jeg ikke smide 2500kr efter en 8-ports switch til et gamernetværk. Jeg ser ingen grund til at kigge give ekstra penge for at have en manageble switch. Er der en årsag til denne beslutning?

Men hvis du gerne vil have en manageble switch, så er HP en ganske godt køb for pengene. Personligt foretrækker jeg Cisco, men de er jo så pokkers dyre :-)
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
24. september 2003 - 20:44 #7
®azzer®: Der er da heller ikke nogen af de nævnte switch der er managed.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
25. september 2003 - 12:04 #8
Sorry jeg ved ikke hvad jeg har tænkt på da jeg skrev det. Jeg tror jeg har ladet mig narre af den høje pris. Til hjemmenetværk er der ingen grund til at kyle så mange penge efter en switch. Du vil stort set ikke kunne mærke forskellen i pingtider på LAN-trafik. Sålænge du sørger for at holde alle maskiner connected til samme switch vil forskellen sandsynligvis højest være i nanosekunder.
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
25. september 2003 - 15:54 #9
Næ, men spørgsmålet lød på: "pisse sygt udstyr"
Desuden er der meget af det billige der er FOR billigt, hvor der er problemer med autonegotiation og for lille buffer hvis 10 og 100 mbit udstyr blandes.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
25. september 2003 - 16:33 #10
Som du nok kan se svarer jeg ikke på spørgsmålet, men giver blot et råd om at en dyr switch ikke er = gode pingtider. Det kan en billig switch også klare. Hvilke andre behov han har må være op til ham selv at finde ud af. Jeg er ikke tankelæser.
Avatar billede phpnewbie Nybegynder
26. september 2003 - 17:08 #11
At man køber gigabit er ikke overkill i mine øjne. Det er fremtidssikring.

Priserne på det nu er til at overkomme, og jeg har selv købt gigabit equip.

Det er selvfølgeligt korrekt, at skal man game, er 1000Mbit meget mere end nok, men nu er det ikke så meget det jeg begår mig i.

Lige nu består flaskehalsene jo i det andet hardware man har, fx harddisk. Det hardware bliver jo også opgraderet.
Jeg er gået fra 12MB/sec til 44MB/sec, og det er jeg ikke ked af jeg har brugt ca. 3.000 på. Den hastighed vil jo også stige i takt med jeg opgraderer min PC.

Jeg sidder i et netværk af sultne unix brugere der suger de nyeste dists hele tiden, og da jeg har arkiv med dem, er det jo mere end rimeligt at de ikke skal nøjes med 2MB/sec hver.
700MB tager 70 sekunder med 100MBit, men hvorfor spilde tiden når man kan gøre det på 8,5 sekunder? :)

Men shagwell, martin, whatever ;)
Købt noget driftsikkert HP og INTEL hvis du skal bygge et low-latency gaming netværk. du smider ikke mere end 2MBit på en gamingserver alligevel.
Avatar billede shagwell Nybegynder
27. september 2003 - 07:33 #12
Hej phpnewbie ! eller Perl :D

Det lyder sku cool, jeg har også kabel til 1000Mbit sat op i forvejen. Når pengene kommer fyre vi det af på en 1000Mbit switch, og slår din hastighed med vores alt for tunet raid-system med lysleder overførsel til motherboardet, og beta Intel netkort med levende print osv. Okay er landet igen, . . . . . .. .
Takker for din måde at se det "FreeBSD 4 Life" ;)
Avatar billede shagwell Nybegynder
30. december 2004 - 06:53 #13
Lukker.