Avatar billede white_wolf70 Nybegynder
23. september 2003 - 08:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Explorer virker ikke!

Hey alle.
Nu har jeg siddet og luret hele den her katagori igennem og kan ikke finde en eneste, med samme problem.
Når jeg har haft instaleret mit winXP i et stykke tid, holder min explorer op med at virke. Og det er i den forstand, at den ikke starter når jeg trykker på E ikonet i proceslinjen, trykker på E ikonet under start eller E ikonet på skrivebordet. Der sker absolut intet, når jeg trykker på den. Uanset om jeg så trykker 10 gange på dem. Den eneste måde jeg kan komme på, er ved at tage knappen "windows update" under programmer.
Har lige prøvet at fjerne alle opdateringer fra windows, fjernet alt der kunne have med net eller min explorer at gøre, men intet hjælper. Sidder næsten tilbage med en ren instalation. Har også prøvet at smide enkelte programmer ind igen, så som norton antivirus og popupstopper. Men stadig nøjagtig det samme.
Slet ikke nogen som har oplevet det samme problem??
Og ja, har også prøvet at opdatere explorer.
Men det var kun en update. Nogen der har et link til den samlede explorer og ikke bare en updater.. ?
OS > WinXP Professional 5.1 Service Pack 1 (Build #2600)
Avatar billede peet-49 Novice
23. september 2003 - 09:43 #1
Du skal tjekke og rense dit system for virus og Spy-Ware. Er det ikke nok, så gå i KØR skriv SFC /SCANNOW, husk mellemrum efter SFC, du skal have din XP-skive klar, er det ikke nok, er du nød til, at køre en repair af XP
Avatar billede white_wolf70 Nybegynder
23. september 2003 - 09:46 #2
virus og spyware er det ikke. SFC /SCANNOW virker heller ikke. Selvom den nu heller ikke er optimal og ikke kan finde alle filer etc.. Tror det er office xp der er synderen. Så tager en system gendannelse om lidt. :)
Avatar billede peet-49 Novice
23. september 2003 - 09:54 #3
OK, ja der er jo mange muligheder.
Avatar billede magictouch Nybegynder
23. september 2003 - 20:01 #4
Prøv selv at lave en genvej med denne destination: "C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe"
(hvis explorer er der)
og start i:"C:\Programmer\Internet Explorer"
Hvad mener du med-"den samlede explorer"
Avatar billede white_wolf70 Nybegynder
24. september 2003 - 12:52 #5
har fundet ud af det . en mini update af explorer virkede 3 gang jeg forsøgte. Og en samlet explorer. var en full download og ikke en webupdater. den explorer man jo normalt henter fylder 400 kb og den henter så selv de ca. 20mb fra nettet af.