Avatar billede drot_bigear Nybegynder
22. september 2003 - 23:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

oc af ældre IBM maskine med celeron 366mhz

jeg har fået mig en IBM maskine fra 1998, med en celeron 366mhz processor.
Den har ingen muligheder for ændring af FSB eller multiplier i bios, og ikke noget i manualen.
Er der andre muligheder for at pille ved den?

Drot_BigEar
Avatar billede halifax Nybegynder
22. september 2003 - 23:45 #1
Nej, der er ikke andre muligheder. Ikke så mærkeligt, når det er en IBM  :)
Det kan dog undre, at der ikke i manualen er noget om at kunne sætte FSB til 100MHz via jumper, så den kunne køre med andet end de gamle Celly'er på 66MHz.
Avatar billede wiruk Nybegynder
09. oktober 2003 - 11:11 #2
på de fleste IBM maskiner vil der være et kort over jumper indstillinger klistret fast på indersiden af kabinettet.

Før du får håbet op vil jeg dog lige sige at jeg har forsøgt at overclocke ibm pcere af samme dato uden held. For det er kun 66 og 100 MHz fsb der er vist indstillinger for, og det vil 333 og 366 celeronerne ikke ret gerne køre :(

om 75 og 83MHz også findes derpå vides ikke men så skal du jo til at prøve dig frem med jumperne, og se om den starter ved andre indstillinger. Husk at skrive begyndelses sættet ned før du starter :)
Avatar billede drot_bigear Nybegynder
10. oktober 2003 - 12:57 #3
Der sidder ikke det helt vilde udvalg af jumpere på boardet, så jeg har opgivet, og bare proppet nogle flere ram i..
Den kører nu som server, med Windows server 2003 standard.
Og det klarer den fint.

Jeg kan lige så godt afslutte tråden her, og give halifax nogle ganske meget billige point. :) men tak for hjælpen alligevel.