Avatar billede cygnet Praktikant
22. september 2003 - 15:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Blive rejseformidler

En kamerat og jeg har længere gået med en ide om at starte op som rejseformidler. Ikke direkte rejsebureau med at formidle kontakten. Også kaldet teknisk arrangør.

Vi har styr på konceptet, markedsføringsformen og rådgivning i forbindelse med regnskab og andre firma mæssige forhold.

Problemet er bare at skabe kontakten til et firma som vi kan købe billetter af til indkøbs pris og sælge videre.

Jeg har prøvet at kontakte billet centralen - som jeg ved står for http://go2lissabon.dk/go2lissabon.dk/ - men har ikke rigtig fået noget repons derfra. Har i kendskab til andre selskaber der tilbyder dette.

På forhånd tak.
Avatar billede keysersoze Guru
22. september 2003 - 16:10 #1
Jeg sidder selv i et rejse/feriebureau... nok ikke den slags i søger da vores mest er kør-selv og familie-ferie www.friferie.dk, men vi har da forskellige partnere der sælger vores ting.

Umiddelbart tror jeg det er for højt sigtet at i kan købe tingene til indkøbspris - rabat kan i få, men de fleste vil altså tjene på partnere også. Vil du have det til indkøbspris tror jeg kun det er muligt hvis i selv er kontakten til det enkelte feriested.

Derudover tror jeg faktisk at de fleste enten arbejder med partnere - eller selv er partnere og derfor kan henvise til forskellige steder... så prøv dig frem over det hele og tag dig ikke af at ikke alle svarer - sådan er branchen nok :)
Avatar billede grunken Nybegynder
22. september 2003 - 16:14 #2
Da jeg efterhånden må sande at jeg har en del kendskab til rejserbrancen må jeg indrømme at jeg syntes at Jeres projekt hænger i en meget tynd tråd(ikke at jeg ikke tror det er gennemført nok)

Det meste af rejsebrancen er baseret på kontantsalg til yderst lave priser!, da folk desværre ikke i dagens danmark har lyst til at betale for et kvalitetsprodukt!, og derfor er prisen dumpet afsindigt!

Men eftersom at priserne i forvejen er dumpet er det svært at finde andre formidlere der vil sælge Jer billetter til fordelsagtige priser!

Så min konklussion må være at i skal gå direkte til leverandørende af de forskellige produkter - med andre ord : få fat i arrangørene og se om i ikke kan få stablet en firmaaftale på benene!
Avatar billede cygnet Praktikant
22. september 2003 - 16:29 #3
Grunken > Vores målgruppe er ret unik, den er forholdvis stor og ved jeg kan komme i kontakt med den. Andre der tilbyder liggende produkter tjener på købernes ugidelighed til at sætte sig ind i markedet.

Jeg ved vi kan tilbyde et produkt der adskiller sig fra de andre få konkurrenter og meget får ordentlig etableret. Vi tilbyder en række tillægs ydelser som jeg ved at køberen og beslutningstagerne vil fortrække og derfor giver også en konkurrence fordel. Kort sagt - jeg tror på det.

Mente heller ikke direkte indkøbspris, men altså til en lav pris - som begge selvfølgelig kan se det fornuftige i. Grunden til at jeg ønsker dette er at vi så har en at referer til som medlem af rejsegaranti fonden. Skal jo også være lovligt.

Jeg ved at billet centralen sælger billetter til 140 formidlere i Danmark - men der ikke skulle være et andet selskab der tilbyder det samme +
Avatar billede brokkehoved Nybegynder
22. september 2003 - 18:20 #4
Ide:
Prøv at kontakte www.soultours.dk
Jeg har kun haft gode erfaringer med dette rejsebureau, både mht, priser og services. De må have "fingeren på pulsen" i en del ting, siden at de kan svare på så mange ting, og skaffe de priser/tilbud som var aktuelle for mig.
Jeg har ikke haft noget at brokke mig over i den retning. :-)