Avatar billede disco_keld Nybegynder
22. september 2003 - 08:11 Der er 24 kommentarer

Kan kun se mine websider lokalt?

Hej med jer...

Jeg har et mindre problem med min IIS, Router eller med mit netværk.

Jeg kan, når jeg sidder lokalt fra min klient PC, kun se mine websites lokalt.

Altså hvis jeg skriver Url: http://192.168.2.100/Default.html

Men hvis jeg skriver min WAN IP som Url: http://217.157.23.56/Default.html, så kan jeg ikke se noget som helst. Den kommer ikke med noget response overhovedet.

Der er åben for port 80 i routeren, og mine DNS settings er dem fra min ISP og NAT er sat op til at redirecte alt web traffik på port 80 til serveren.

Hvad kan være årsagen til dette?

Mvh

DK :-(
Avatar billede riversen Nybegynder
22. september 2003 - 08:14 #1
du skal forwarde port 80 til 192.168.2.100 fra din router.
Avatar billede riversen Nybegynder
22. september 2003 - 08:14 #2
ah shit sorry...men det tyder det altså ikke på..eller også blokerer en firewall
Avatar billede riversen Nybegynder
22. september 2003 - 08:15 #3
har oplevet tidligere, folk ikke har lavet deres NAT ordentlig
Avatar billede disco_keld Nybegynder
22. september 2003 - 08:20 #4
jeg har en SMC trådløs router med indbyggede firewall.

Jeg syntes jeg har prøvet og slå alt fra og til, men uden held.

Port 80 er forwarded. Ellers ville jeg ikke kunne se websiden, fra mit arbejde.

Det er kun når jeg sidder lokalt, jeg ikke kan se siden på WAN siden.

Jeg fatter det ikke.

Det kan ikke være et DNS problem?
Avatar billede riversen Nybegynder
22. september 2003 - 08:23 #5
det kan ikke væres dns problem når du bruger ip-adresse...og ja, hvis du kan se siden fra arbejde, så er forwarding også OK. Mit eneste bud, er at routeren ikke kan li' du prøver at tilgå den selv...mener jeg har oplevet det nogen gange, men jeg må være dig et svar skyldig, da jeg ikke er sikker.
Avatar billede disco_keld Nybegynder
22. september 2003 - 08:36 #6
hmmmmm... :-(

Okay. Tak for din tid riversen. Lader lige spm'et stå åbent lidt endnu.

Hvis ikke der kommer flere svar, så for du points.

Mvh

DK
Avatar billede riversen Nybegynder
22. september 2003 - 08:37 #7
ja, vi fandt da ud af, hvad det IKKE skyldes :-)
Avatar billede squashguy Nybegynder
22. september 2003 - 08:38 #8
hvilken ip lytter serveren på?
Avatar billede disco_keld Nybegynder
22. september 2003 - 08:39 #9
>>> squashguy

hmmmmm

mener du hvilken LAN IP, den har?
Avatar billede riversen Nybegynder
22. september 2003 - 08:40 #10
squashguy: er det ikke irrelevant, når det er konstateret, at den kan tilgås fra hans arbejdsplads ?
Avatar billede squashguy Nybegynder
22. september 2003 - 08:40 #11
hvis man tilgår den udefra, bliver den jo forwardet til den interne ip..
Avatar billede squashguy Nybegynder
22. september 2003 - 08:42 #12
en serveren kan sættes til at lytte på en eller flere ip'er.
Avatar billede disco_keld Nybegynder
22. september 2003 - 08:42 #13
ja det er korrekt.

men hvad skulle problemet så være, og tilgå siden fra lokalt netværket men på WAN siden?
Avatar billede draeber Nybegynder
22. september 2003 - 08:44 #14
Det skyldes, at din router ikke accepterer "loop-back" (mener jeg det hedder). Det betyder, at hvis du sidder på LAN-siden af din router, kan du IKKE tilgå en server på samme side, gennem WAN-IP. Der er du nødt til at bruge den lokale IP. F.eks. 192.168.0.100 !
Avatar billede squashguy Nybegynder
22. september 2003 - 08:45 #15
hmm det er mandag morgen...
Avatar billede draeber Nybegynder
22. september 2003 - 08:45 #16
Det er meget normalt, og skyldes noget sikkerhedshalløj...
Kan ikke forklare det meget bedre, bare sige at det er ganske normalt...
Avatar billede disco_keld Nybegynder
22. september 2003 - 08:47 #17
>> draeber!

det er da skummelt nok. Kan man konfig den, så den vil acceptere "loop-back"?

Eller hvad...
Avatar billede disco_keld Nybegynder
22. september 2003 - 08:49 #18
det er bare fucked, for jeg opretter websites med hostheader.domæme.dk

det lader sig ikke gøre, hvis ikke jeg kan connect til den fra LAN via WAN-IP eller domænet som pejer på min server.

hmmmmm..... så skal jeg til at oprette sitesne i "hosts" filen.

Dammmm
Avatar billede draeber Nybegynder
22. september 2003 - 08:51 #19
Jeg ved det faktisk ikke. Der skulle da være en chance, men hvordan ved jeg ikke rigtigt. Jeg vil egentlig tro at der godt kan være lukket for nogle konfigurationsmuligheder på de "billige" routere.

Men er det strengt nødvendigt at du bruger den offentlige IP, for ellers kan du opsætte HOSTS på din klient-maskine, således at når du f.eks. skriver www.ditdomain.dk så henviser den til 192.168.0.100 i stedet for 217.157.23.56
Avatar billede draeber Nybegynder
22. september 2003 - 08:53 #20
det vil jeg umiddelbart tro er det nemmeste - ja! Hvis du da ikke skal bruge det på alt for mange maskiner...
Avatar billede disco_keld Nybegynder
22. september 2003 - 10:09 #21
jeg skal kun bruge det på den klient maskine jeg udvikler fra.

Så det gør jeg bare....

Men det er sgu da sært.

Routeren hedder:

SMC2804WBR 2.4GHz 54Mbps Wireless Cable/DSL Router

54Mbps Wireless Broadband Router

Kender i den?
Avatar billede rubeck Nybegynder
22. september 2003 - 11:15 #22
Dette er helt normalt..... Det er et standard anti- spoofing filter som findes i mange router.

Pakker med destation til outside interface med en source IP fra inside tillades ikke. Eller kan inet- brugere, hygge sig med at bombe din router med source adresser der tilhører dit inside netværk... Så kan man frit bombe din HTTP server, og det enste spor du vil have er en IP adresse fra dit eget netværk. Så er det rigit svært at finde synderen....

/Rubeck
Avatar billede disco_keld Nybegynder
22. september 2003 - 11:18 #23
okay det vil sige jeg skal være glad for at den er konstrueret således?!?!

Hehe.....

jeg må bare pille ved HOSTS filen så.

Tak for hjælpen..

Deler points ud til jer.
Avatar billede draeber Nybegynder
22. september 2003 - 12:28 #24
ja, det er for din skyld, det er lavet sådan! :-)