Avatar billede jonniboy Nybegynder
20. september 2003 - 02:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

bøde som skal siddes af?

Hvis jeg fik en bøde på 1000 kroner, som jeg ikke lige havde pengene til at betale, og derfor valgte at sidde den af, er der så nogen som ved hvor lang tid jeg skal sidde? Jeg er 18 men lever af SU, så den bliver i det mindste halveret. Jeg bor i Hjørring, hvis det betyder noget.
Svar må gerne begrundes med enten erfaringer eller links.
Avatar billede klojs Nybegynder
20. september 2003 - 02:16 #1
Så vidt jeg ved er det vist meget forskelligt, hvor mange dages "hæfte" man får. Det bliver vist sat en bøde og/eller en hæftestraf, og så skal man dividere, for at få dagbøderne. Man kan så selv vælge det ene eller det andet, men hvor store dagbøderne er, er vist forskelligt.
Avatar billede simonvalter Praktikant
20. september 2003 - 02:38 #2
Hvis du er studerende kontakter du bare politiet og siger du er studerende så får du halveret din bøde. Samtidigt så ber du om en afdragsordning.. jeg mener de normalt siger at 200 er minimum, men hvis du forklarer dem det er helt umuligt så kan du godt få den ned på 50-100kr... det hele kan klares over telefonen .. bare ring til dem.
Avatar billede ird Praktikant
20. september 2003 - 08:29 #3
Hehehe har selv gjort det sammen da jeg var yngre, og ligeså blåøjet som dig selv!

Hvor smart synes du selv det er at skulle i brummen for 1000kr????
Gør dog som loadet siger og afdrag dem! Du skal ikke på nogen måde tro det er et behageligt sted at opholde sig!!

(bare se Kurt Thorsen) *LOL*
Avatar billede googolplex Novice
20. september 2003 - 11:20 #4
Ja for guds skyld - hold dig UDE af brummen hvis du kan !!!
Avatar billede jonniboy Nybegynder
20. september 2003 - 11:43 #5
det bliver vel med en slags afdragsordning dette problem bliver ordnet.