Avatar billede timsen Nybegynder
27. december 2000 - 15:57 Der er 30 kommentarer

webcam ekspert kom lige

Er der en en webcam ekspert der kan hjælpe mig....jeg har købt et logitech men det virker kun på min vens computer.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
27. december 2000 - 16:05 #1
hvis det er et USB kamera, kontroller at USB controlleren er enabled i bios
Avatar billede timsen Nybegynder
27. december 2000 - 16:06 #2
Hvad nu hvis man ik kan komme ind i biosen fordi en ven har sat et password på som han har glemt !
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
27. december 2000 - 16:23 #3
så flytter du jumperen på mobo, der hedder clear cmos, så er passwordet væk
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
27. december 2000 - 16:35 #4
ellers kig i enhedshåndteringen, og se efter USB´en der.
Avatar billede timsen Nybegynder
27. december 2000 - 16:36 #5
hvor sidder den jumper du snakker om ?? (mobo) ??
Avatar billede timsen Nybegynder
27. december 2000 - 16:52 #6
Jeg har fået fjernet passwordet men ik på den besværlig måde det man gør er at man henter en fil på internettet, KØR den og det er væk, men den vil stadig ik finde camet
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
27. december 2000 - 17:12 #7
var USB´en i enhedshåndteringen ??
Avatar billede timsen Nybegynder
27. december 2000 - 17:14 #8
Hvad mener du med det ?? Min fejl under installation ser sådan ud : http://www.zequenze.dk/webcamfejl.JPG
Avatar billede timsen Nybegynder
27. december 2000 - 17:17 #9
Og min enhedshåndtering ser sådan ud : http://www.zequenze.dk/enhed.JPG
Avatar billede cstern Nybegynder
27. december 2000 - 17:18 #10
jeeez - det er jo det carsten siger - der er ikke installeret en USB driver på din PC eller porten er ikke aktiveret i BIOS.
Avatar billede cstern Nybegynder
27. december 2000 - 17:18 #11
Er det windows 98 eller windows 95?
Avatar billede timsen Nybegynder
27. december 2000 - 17:20 #12
Det er windows 95, hvordan installere jeg en USB driver og alle settings er sat til default i bios.
Avatar billede cstern Nybegynder
27. december 2000 - 17:20 #13
(eller sagt på en anden måde: Hvad står der under fanebladet \"Generelt\" i Kontrol Panel/System?)
Avatar billede cstern Nybegynder
27. december 2000 - 17:22 #14
Ups - så har du problemer. Din sidste chance er at du har en Windows 95 OSR2, som har delvis USB support. Men at installere patchen er lidt risikabelt og du kan i værste fald ende med at have en PC som ikke kan boote. USB er ikke som standard understøttet af 95. Det bedste og sikreste ville være hvis du havde mulighed for at opgradere til Win98 - så kører det. Man kan også se på din enhedshåndtering at USB er slået til i BIOS, da enheden kan findes, men den er ikke understøttet af 95.
Avatar billede timsen Nybegynder
27. december 2000 - 17:24 #15
Må jeg prøve den patch ??
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
27. december 2000 - 17:25 #16
så skal du være opmærksom på om din win95, er med usb understøttelse :) det kom nemlig først med i den sidste version, jeg ved ikke om den gamle kan opgraderes på microsofts website
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
27. december 2000 - 17:26 #17
>>cstern, hov jeg glemte at opdatere min browser inden jeg skrev mit indlæg :) sorry...
Avatar billede cstern Nybegynder
27. december 2000 - 17:28 #18
jeg leder lige efter den. - I øvrigt tror jeg nok den ligger på OSR2 CD\'en så vidt jeg husker. Filen hedder USBSUPP.EXE eller noget i den retning. Hang on...
Avatar billede timsen Nybegynder
27. december 2000 - 17:30 #19
Okay har nu fundet den cd jeg installerede win95 med, og der står i bunden af cden : - Med USB understøttelse.
Avatar billede cstern Nybegynder
27. december 2000 - 17:32 #20
Jeg har filen nu. Send mig lige en mail så sender jeg den til dig. stage@sternberg.dk
Avatar billede cstern Nybegynder
27. december 2000 - 17:33 #21
OK. Så ligger driveren i et underkatalog på CD\'en. Jeg kan ikke huske hvilket, måske Drivers eller Extras. Ellers send mailen, så får du en kopi herfra.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
27. december 2000 - 17:35 #22
prøv at dobbeltklikke på den du har i enhedshåndteringen, og vælg opdater driver,jeg mener at den ligger i x:/win95
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
27. december 2000 - 17:36 #23
den jeg mener er den gult markerede \"ikke understøttet enhed\"
Avatar billede timsen Nybegynder
27. december 2000 - 17:37 #24
Skal den lave den skide scandisk ??
Avatar billede cstern Nybegynder
27. december 2000 - 17:38 #25
carsten - det kan man ikke. Man skal bruge installationsprogrammet.
timsen - jeg går ud fra det er dig der har sendt mig en mail(?) - jeg har svaret (er ved at uploade 1,2 MB)
Avatar billede timsen Nybegynder
27. december 2000 - 17:39 #26
Ja det er mig...jeg har fundet den fil men efter som der er fejl på min com er det nok en ide at genstarte windows
Avatar billede cstern Nybegynder
27. december 2000 - 17:41 #27
OK, ja, det er vist rigtigt at den kører en obligatorisk scandisk inden du må installere. Det er bl.a. fordi den skal genopbygge den centrale driver fil VMM32.VXD som der absolut ikke må være fejl i. Filen er sendt.
Avatar billede timsen Nybegynder
27. december 2000 - 17:43 #28
jeg genstarter win, snakkes senere
Avatar billede cstern Nybegynder
27. december 2000 - 17:44 #29
OK. Good luck
Avatar billede jones Nybegynder
31. december 2000 - 12:54 #30
Han er stadig en fusker.

http://www.eksperten.dk/spm/40940