Avatar billede ldrada Nybegynder
18. september 2003 - 09:22 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Multiple hardware setups i XP

Kan du finde en tutorial/gennemgang gerne med masser af baggrundsinformation om hvordan jeg bruger det og meget hellere end gerne på engelsk eller dansk (bare ikke polsk, finsk o.l.)
Jeg vil gerne bruge det fordi jeg ikke har en bærbar, så jeg tænkte at det ville være en god ide hvis jeg brugte min nuværende installation af XP både på arb. og hjemme da mit arbejde og min hobby falder sammen (hehe, drømmejob.).
Avatar billede ldrada Nybegynder
18. september 2003 - 09:23 #1
det hedder "Hardwareprofiler" på dansk.
Avatar billede ldrada Nybegynder
18. september 2003 - 09:45 #3
næh. læser lige igennem, tak for hjælp.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. september 2003 - 10:26 #4
Hmm... du vil bruge din nuværende installation til både arbejde og hjem. Så forstår jeg ikke behovet for flere hardwareprofiler. Hvorfor ikke bare lave 2 brugere. 1 til når du skal arbejde og 1 til hjem (spil mv)

Harwareprofiler bruges jo typisk på bærbare der skifter netkort og andre ting, afhængigt af om de sidder i dockingstation eller ej. Det er jo ikke tilfældet her.
Avatar billede ird Praktikant
18. september 2003 - 10:28 #5
Smider et svar hvis du fandt noget
Avatar billede ldrada Nybegynder
18. september 2003 - 11:13 #6
jeg fandt ikke noget, jeg vil gerne bede dig om et direkte link til en tutorial da jeg jo selv sagtens kan udføre en søgning på titelen af dette spm.

tonnybrandt>
Når jeg er hjemme, sidder jeg på en P3 667MHZ med Geforce 4 MX440, 10/100 netkort, Philips 107E monitor, 384MB SD-Ram og et eller lamt MB.
Når jeg sidder på arbejde, så sidder jeg på en AMD Athlon 2600+ m. 256 MB Ram, 10/100 netkort og Radeon [etellerandet] grafikkort.

Både hjemme og på arbejde bruger jeg samme programpakke (Dreamweaver MX/MX 2004, Fireworks MX/MX 2004 og Flash MX/MX 2004, samt andre netværks værktøjer og antivirus, firewall samt alt andet deriblandt mine personlige konfigurationer.)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. september 2003 - 11:19 #7
Øhhh... så fatter jeg ikke hvad det er du vil opnå. Hardwareprofiler har med 1 maskine at gøre ikke 2 forskellige, medmindre du snakker om en harddiskskuffe som du flytter mellem de 2 maskiner.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. september 2003 - 11:23 #8
Kun i det tilfælde kan og skal du bruge hardwareprofiler. Men så har du også helt den samme opsætning idet det jo er styresystemet med alle installerede programmer du slæber med i skuffen.
Avatar billede ldrada Nybegynder
18. september 2003 - 13:01 #9
ja, korrekt, harddiskskuffe.
Jeg nævnte tidligere at jeg ikke havde en bærbar og derfor finder det som en god løsning at have et enkelt styresystem med mine personlige konfigurationer.
Jeg er ikke her for at diskutere om hvorvidt jeg skal have lov til at bruge hardwareprofiler eller ej, jeg vil bare have et link til en tutorial/gennemgang.
Undskyld for at jeg måske kan virke lidt negativ.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. september 2003 - 13:13 #10
Vi har ingen mulighed for at vurdere dit kendskab til edb, og derfor mener jeg måske nok at mine spørgsmål er fuldt berettigede, for at finde en løsning på dit problem. Havde du nævnt at det var en harddiskskuffe fra starten, havde der jo ikke været noget at komme efter. Så jeg må også undskylde hvis ovennævnte virker negativt, men flere oplysninger havde altså gavnet sagen !!

Fremgangsmåden er her:
http://www.jsiinc.com/SUBD/tip1500/rh1540.htm
Men dit tilfælde er lidt specielt idet det er ALT der er forskelligt. Jeg ville nok oprette endnu en hardwareprofil, og kontrollere at du får valget under opstarten. Når du er helt sikker på det, ville jeg tage harddisken med på arbejdet, vælge profil 2, og lade windows om at installere drivere mv. Herefter opdatere alle drivere så den spiller ordentligt, og simpelthen se om det virker.
Avatar billede ldrada Nybegynder
18. september 2003 - 13:25 #11
k, tak :)
Avatar billede ldrada Nybegynder
18. september 2003 - 13:25 #12
læg et svar.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. september 2003 - 13:33 #13
Her er svaret *s*
Avatar billede svein Nybegynder
19. september 2003 - 15:21 #14
Du kan jo f.eks. læse denne artikel om konfiguration af hardware profiler:
http://www.svein.dk/Visartikler.asp?ART_id=72&S_Menu=1