Avatar billede coolyo Nybegynder
17. september 2003 - 22:10 Der er 20 kommentarer

problemmer med start-up

Hej eksperter...

Det problem jeg har er at jeg efter jeg har købt et ATI radeon 9600PRO gider min computer ikke at vise noget på skærmen... Den siger bare "no input signal" også selvom jeg bruger skærmkortet som sidder på MB'et. jeg tror det er pga. min 300W PSU at den simpelt hen ikke kan træke mit system kan det passe ?? mit system er en AMD XP 1800, egen lan i PCI port, et cd-rom drev, en brænder, et diskette drev, en 40 GB HD og en 120 GB HD. der køre min computer uden problemmer men lige så snart jeg sætter Radeon 9600 PRO i så viser den intet på skærmen... please hjælp mig evt. giv mig nogle forslag til hvad jeg skal købe :)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. september 2003 - 22:16 #1
det skal kunne trække det..prøv lige og se om det kort sidder helt i bund.
Det skal bankes i...O)
Avatar billede coolyo Nybegynder
17. september 2003 - 22:21 #2
det kørte i 3 dage med ATI radeon 9600 PRO men så slukket jeg pc'en så skulle jeg tænde den igen så gad den ik starte op det eneste den gjorde var at skrive på skærmen "no input signal" men 10 min efter virkede computeren igen :D så ca. 20 timer efter slukket jeg computeren og nu gider den SLET ikke at skrive andet end "no input signal" indtil jeg tog kortet ud af MB'et. altså også selvom Radeon 9600 por sad i men jeg ville bruge det skærmkort som sidder i MB'et skriver den kun "no input signal" :(
Avatar billede clauzii Nybegynder
18. september 2003 - 01:04 #3
Bruger du noget TV-out som måske er sat til primær skærm, så dit skrivebord "ligger inde i fjernsynet?" :)
Avatar billede clauzii Nybegynder
18. september 2003 - 01:05 #4
Eller er det kun nVidia der KAN lave sådan noget???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. september 2003 - 01:18 #5
clauzii >> Det er mig bekendt driveren der smider billedet over i tv'et, så han skal få noget på skærmen når han booter.

Muligheden eksisterer jo at kortet simpelthen er defekt. Har jeg forstået det rigtigt at det indbyggede grafik i bundkortet virker ?
Hvis dette er tilfældet ville jeg da lige prøve grafikkortet i en anden computer, for at se om den kan give signal til skærmen i den.
Avatar billede halifax Nybegynder
18. september 2003 - 02:01 #6
Min eneste oplevelse med at skærmen skrev "No input signal" var da jeg havde glemt at tilslutte skærmkablet. Ja, grin bare.  *GG*
Et defekt skærmkabel, et bøjet ben i stikket, et for løst monteret kabel osv. kan altså også være årsagen.
Avatar billede itopia Nybegynder
18. september 2003 - 08:00 #7
Prøv at sætte adapteren i det andet stik på dit R9600 og se om du kan få signal igennem det.

Du er opmærksom på at dit onboard grafikkort bliver slået fra når du isætter et andet grafikkort i maskinen, ikke?

Kortet kigger iøvrigt efter om der en skærm tilsluttet - den skiftet rundt for mig hvis jeg står på en anden computer med hovedskærmen via min mekaniske skærm-switch...

/iTopia
Avatar billede itopia Nybegynder
18. september 2003 - 08:03 #8
Har du skærmbillede på i starten, altså under booten?

Hvis du aldrig får et skærmbillede kan det jo der er noget galt med dit motherboard istedet - specielt hvis du heller ikke kan få noget billede på det indbyggede...

/iTopia
Avatar billede coolyo Nybegynder
18. september 2003 - 15:32 #9
Altså min skærm siger "no signal input" selvom skærm stikket er i det grafikkort onboard og jeg har også prøvet med en anden skærm.....
men du kan jo se jeg skriver fra computeren nu fordi jeg har taget Radeon 6900 PRO ud! jeg tror simpelt hen at den ik kan give nok W til hele mit system når grafikkortet også er sat i.
Avatar billede itopia Nybegynder
18. september 2003 - 20:05 #10
Det lyder mere som et defekt grafikkort, fordi det har virker og nu ikke gør.

Forsøg at få det testet i en anden maskine, bare husk at det skal være et 4x/8x APG slot - ellers kan du få problemder med spændingen - kortet kører kun 1.5 V så vidt jeg husker...

/iTopia

PS: Og nej jeg havde ikke gennemskuet at du sad og skrev dette på den fejlramte maskine...
Avatar billede coolyo Nybegynder
18. september 2003 - 21:18 #11
okay prøver imorgen hvor jeg har købt det :D købte nemlig det for en uge siden så der smutter jeg ned :D
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. september 2003 - 22:20 #12
har du mange hardiske..og hvad er din psu på..er den over/el. 300w, så burde den kunne ta´ 4 ide drev og det grafikkort.
Men det kunne jo osse være i bios den gal..??
forkert agp indstilling f.eks.??
Avatar billede coolyo Nybegynder
18. september 2003 - 22:22 #13
hmm....en 120 GB, en 40 GB, et cd-rom drev og en brænder. det grafikkort og ja det er en 300 W PSU
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. september 2003 - 22:45 #14
har du cheket om det er en bios opdate, der matcher dit problem..?
el. driver..?
Avatar billede coolyo Nybegynder
18. september 2003 - 22:46 #15
altså jeg kørte jo med grafikkortet i tre dage
Avatar billede bartfreak Nybegynder
19. september 2003 - 10:14 #16
tror du skal ned og få det byttet så..O/
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:49 #17
svar..
Avatar billede coolyo Nybegynder
14. oktober 2003 - 12:28 #18
Dit svar hjalp intet var nede og bytte fik det samme kort med hjem igen pga det virkede i hans computer : /
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. oktober 2003 - 12:52 #19
har du selv prøvet det på en anden pc..?
eller checket om der ER en bios opdatering..?
Avatar billede coolyo Nybegynder
14. oktober 2003 - 13:53 #20
har tjeket på en anden computrer og det virker! har også opdateret min bios, virker stadig ikke.... det der er det mærkelige er jo at det virkede i 3 dage men så gad det bare ikke mere ved ik hvorfor : /