Avatar billede jan Novice
16. september 2003 - 20:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Flette fra underformular

Da jeg er meget afhængig af hjælp prøver jeg igen.
Jeg har ellers oprettet
http://www.eksperten.dk/spm/397356, men desværre uden brugbar resultat.
Jeg sætter pointne op til 155 og håber så på hjælp fra en af eksperterne.

Spørgsmået er:

Jeg har en hovedformular (F sag) og en underformular ( 1 til mange) -(F medlem). Begge har felter med navn og adresse.
Når jeg fletter adressen fra hovedformularen til word bruger jeg følgende:

Private Sub breve__til_arbejdsgiver_Click()
Dim ObVar As Object
Set ObVar = CreateObject("word.basic")
With ObVar
.appshow
.filenew
.insertpara
.FontSize 12
.Insert Format(Forms![F sag].Controls![Arbejdsgiver])
...osv

Ingen problemer idet, men nu vil jeg også gerne kunne flette fra underformularen til word. Det bedste ville være om "tryknappen" var plaseret i underformularen, men det er ikke en betingelse.
Jeg arbejder i access 97.
Avatar billede mugs Novice
16. september 2003 - 20:42 #1
Jeg har rodet lidt med det i Access 2000, og ændret en eksisterende db så den har en underformular. Jeg har placeret en kommandoknap på underformularen, og eksporten til Word kører perfekt. Jeg bruger en lidt anden koden end din. Men hvis du lægger din e-mail, sender jeg den.

Jeg skal lige nævne, at eksemplet oprindelig er lavet i Access97, så hvis jeg konverterer den tilbage, burde den virke.
Avatar billede jan Novice
16. september 2003 - 20:44 #2
min e-mail er janma@post4.tele.dk

......jeg venter spændt
Avatar billede mugs Novice
16. september 2003 - 20:55 #3
Sendt - Giv en tilbagemelding om skidtet fungerer.
Avatar billede hittman Nybegynder
17. september 2003 - 22:21 #4
Husk at de to formularer nødvendigvis ikke er bygget på samme tabel - men relaterede tabeller. Kører du Main/Subform arbejder du på en selvstændig formular. Du placerer blot din knap hensigtsmæssigt på underformularen - ændrer formularnavnet i koden og det skulle virke.
Du kan stadig have knappen på din hovedformular, men her skal du i kode henvise til underformularen og overføre focus hertil.
Knappen på underformularen er mere elegant og simpel - keep it simpl.
Avatar billede jan Novice
20. september 2003 - 17:55 #5
hvad mener du med main/ subform ??
Avatar billede mugs Novice
20. september 2003 - 19:59 #6
Main -> Hovedformularen
Subform -> Underformularen

Har du kontrolleret dine referencer?
Avatar billede mugs Novice
22. september 2003 - 10:43 #7
Efter lidt mailen frem og tilbage, er brugeren nu ved at få hul på problemet. Jeg har sendt et par eksempler til janma.
Avatar billede jan Novice
27. september 2003 - 21:13 #8
Med stor hjælp fra mugs har jeg fået det til af fungerer perfekt.
Avatar billede mugs Novice
27. september 2003 - 21:19 #9
Tak for point. I parent form er indsat en kommandoknap, der sætter focus på sub form. I dennes GotFocus event er indsat flg kode:

Dim a As String, c As String
a = [Forms]![Formular]![navn]
c = [Forms]![Formular]![adresse]
Dim objword As New Word.Application
Dim WordDoc As New Word.Document
Set WordDoc = objword.Documents.Add("c:\MAPPENAVN\DOKUMENTNAVN.doc")
Call InsertAtBookmark(WordDoc, "høje", Me!høje)
Call InsertAtBookmark(WordDoc, "vægt", Me!vægt)
Call InsertAtBookmark(WordDoc, "farve", Me!farve)
Call InsertAtBookmark(WordDoc, "køn", Me!køn)
Call InsertAtBookmark(WordDoc, "navn", a)
Call InsertAtBookmark(WordDoc, "adresse", c)
objword.Visible = True
DoCmd.Hourglass False

Hvor variablerne a og c refererer til og tildeles indholdet af felterne navn og adresse i parent form. O linierne Call insert... refereres der til variablerne i stedet for til et felt.

Jeg havde dog ikke noget imod, at løsningen havde taget lidt længere tid, i håb om at modtage en db, med et særdeles fyldestgørende indhold :o)