Avatar billede jajada Nybegynder
15. september 2003 - 11:41 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken musse måtte?

Ok nu er jeg meget forviret.
Først læser jeg at steelpad er god til optical muse bagefter læser jeg at den er elændig til optical muse og at man skal købe icemat til optical muse.

Hvad er steelpad bedst til og hvad er icemat bedst til???
Avatar billede chalde Seniormester
15. september 2003 - 11:47 #1
her er en test mellem steelpad, everglide og func:
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=2064
og func´en vinder. Ved ikke om du har overvejet den. http://www.func.net/
Avatar billede andersenph Nybegynder
15. september 2003 - 11:47 #2
ICEMAT er klart den bedste no doubt about it
Avatar billede llgpublic Nybegynder
15. september 2003 - 11:48 #3
Jeg vil klart enbefale dig at skaffe en funC surfaCe 1030 (www.func.net), idet at det er en kompination af dem begge, den er beregnet til bade Optisk, og Ball muse, idet at den kan vændes (har to flader), hvis du vil læse mere om denne NICE, musemåtte kan dette gøres her:

http://www.edbpriser.dk/anmeldelse/anmeldelse_vis.asp?anmeldID=1494
Avatar billede andersenph Nybegynder
15. september 2003 - 11:48 #4
Til optical og det skal være ICEMAT BLACK
Avatar billede chalde Seniormester
15. september 2003 - 11:50 #5
Jeg bryder mig egentlig ikke om icemat´en, da den er for høj, og har nogle irriterende kanter.
En netto mussemåtte til 5kr, den holder :-) (men går og overvejer en func)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
15. september 2003 - 11:50 #6
Jeg laver et billede med "støj", dvs tilfældige uordnede prikker, printer det ud og lægger det i et plasticomslag!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. september 2003 - 11:50 #7
Optisk mus - Hvorfor så overhovedet en musemåtte???
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. september 2003 - 11:51 #8
Med mindre man sidder ved et glasbord...
Avatar billede dinkie Nybegynder
15. september 2003 - 11:52 #9
Bruger man ens bord så skal man ikke bekymre sig om for lidt plads på måtten.. Hader når det sker.. :o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. september 2003 - 11:53 #10
dinkie - Lige min pointe :))
Avatar billede dinkie Nybegynder
15. september 2003 - 11:58 #11
nikolajda - Nemmerlig.. Helt uødvendigt at spilde sine penge på div måtter.. :o)
Avatar billede jajada Nybegynder
15. september 2003 - 12:02 #12
Se her http://www.keptech.net/index.php?page=reviews&review_id=47&page_id=2
Der står at steelpad er god til optical muse.
Kigger lidt nærmere på func.
Avatar billede thatalas Nybegynder
15. september 2003 - 12:51 #13
Det er ik så svært endnu... Optiske muse fungere ved lys frem for en kugle, derfor er det logisk at blanke overflader som spreder lyset ik er særlig velegnet! de moderne musemåtter er derfor ofte meget ugenet til brug med en optisk mus.
Avatar billede nopsen Ekspert
15. september 2003 - 13:53 #14
Man skal være opmærksom på en ting når man køber optisk.. det er en misforståelse at man bare kan smide den på enhver overflade og at musemåtter derfor er uundværlige.. da den jo styres af lys vil man få problemer hvis man for eksempel bruger en måtte med forskellige farveovergange, dette kan gøre musen meget upræcis, endvidere kan en bordflade der ikke er helt 100% glat give de samme problemer, især hvis der er riller i overfladen, også meget små riller og ridser kan forstyrre lysstrålen, derfor er en musemåtte med ens farvet overflade det bedste man kan bruge, den må dog ikke være rød!
Men ingen grund til at investere i dyre special måtter da du kan få det samme optimale udbytte af at købe en flad ensfarvet stofmåtte til en flad 10'er.
Avatar billede chalde Seniormester
15. september 2003 - 15:18 #15
nopsen -> Det skader ikke at den er rød. Har en blå og en rød (begge billige netto måtter), og begge mine optiske (explorer 3.0 og logitech optical wheel mouse) kører lige godt på begge to.
Og en anden ting er, at jeg ikke kan mærke forskel fra nettomåtterne til icemat. Eneste forskelle er støjen fra icematten og dens irriterende kanter.
Avatar billede jajada Nybegynder
15. september 2003 - 17:06 #16
Jeg tror jeg vælger en funC =) Tak alle sammen
Avatar billede jajada Nybegynder
15. september 2003 - 17:08 #17
Jeg vil gerne give chalde og llgpublic men Chalde jeg kan ikke give dig points du skal svare på mit spørgsmål. Jeg venter på dig ;)
Avatar billede chalde Seniormester
15. september 2003 - 17:21 #18
Jamen her er et svar :-)
God fornøjelse med købet!
Avatar billede jajada Nybegynder
15. september 2003 - 17:37 #19
Tak hehe