Avatar billede mobi2 Nybegynder
12. september 2003 - 20:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

grundlæggende grafikskifte på en html side

Hej,
er det muligt at skifte grafik på sliders, forms og andre ting på en hjemmeside fra den kedelige grå Microsoft standard via html eller skal man oprette hele siden via flash?
Også forms hvor man skal taste data ind eller vælge fra en scrolldown ville være rart at kunne skifte, både form og farve på?
Håber der er nogen der kan afhjælpe min spørgsmål sådan rimeligt hurtigt :)

Mobi2
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. september 2003 - 20:09 #1
Ja da du kan faktisk skifte farver of form på alt, ovenikøbet lave dynamik, så det hele skifter f.eks. ved klik eller mousover, eller ved tidsstyring. Jeg ser lige om jeg kan finde et par links
Avatar billede fangel Nybegynder
12. september 2003 - 20:09 #2
via CSS kan man ændre _nogle_ ting, men ikke ting som formen

du kan ændre: skrift, kanter, farver, ---

du kan ikke ændre: form, kanter på dropdown, ---

Morten
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. september 2003 - 20:11 #3
det meste styres med css, her kan du se de forskellige muligheder

http://www.devguru.com/Technologies/css/quickref/css_index.html
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. september 2003 - 20:12 #4
Kik på dette index, se eksemplerne og spørg specefikt.
Avatar billede mobi2 Nybegynder
12. september 2003 - 20:25 #5
:) Tak for jeres hurtige svar begge to. Men jeg kan se med det samme at det ikke er det som jeg leder efter... jeg tror jeg bliver nødt til at lave det som jeg vil ha det med flash i stedet for hvis det skal være.... indtil videre holder jeg det så bare i kedelige microsoft standarder.. hehe :)
Avatar billede fangel Nybegynder
12. september 2003 - 20:31 #6
arg - hvorfor skull jeg ikke have nogle point?

Morten
Avatar billede mobi2 Nybegynder
12. september 2003 - 20:37 #7
Morten,
sorry men du havde ikke givet et svar, ellers havde du også fået halvdelen :)
Det er ik muligt at give kommentarer points sorry m8.

Mobi2
Avatar billede fangel Nybegynder
12. september 2003 - 20:40 #8
www.ebruger.dk/faq/ <= prøv at læs den

det er normalt kutyme at lægge kommentare indtil spørger er tilfreds, hvorefter der spørges efter et svar, og svarer lægger et (svar).

bufferzone => har du noget imod at dele?

Morten
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. september 2003 - 20:44 #9
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. september 2003 - 20:51 #10
<det er normalt kutyme at lægge kommentare indtil spørger er tilfreds, hvorefter der spørges efter et svar, og svarer lægger et svar>

Jeg tror vi her er ude i noget lidt selvbestaltet ebruger noget, jeg har været her i næster 3 år og har aldrig bemærket den kutyme.

Som jeg har opfattet det svare man hvis man har et svar, og så afgør brugeren hvad han/hun vil. hvis det var kotyme, hvad skulle man så med en mulighed for afvisning.

Jeg svare hvis jeg har et bud på et svar, og brokker mig aldrig over en afvisning
Avatar billede fangel Nybegynder
12. september 2003 - 20:55 #11
bufferzone => det er nok noget ebruger noget ;) - så er det halvvejs-kutyme ;)

Morten