Avatar billede day Nybegynder
24. december 2000 - 14:15 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Gaggede gangarter

Hvorfor er point så livsvigtige?
Day
Avatar billede tommyf Nybegynder
24. december 2000 - 14:20 #1
Det er et bevis på man hjælper andre og derfor også selv fortjener lidt hjælp til gengæld :o)

God jul fra mig til alle jer :-)
Avatar billede vandhunden Nybegynder
24. december 2000 - 14:47 #2
Som bossen siger i GTA2: \"Respect is everything\"... Den passer meget godt her.
Avatar billede rfogh Nybegynder
24. december 2000 - 15:58 #3
*ralle* *ralle*

Jeg døøøøøøøør....

Giv mig *suk* point!

--------------------------

Det er altid rart med en erkendtlighed...
Desuden føler man sig røvrendt, hvis man ingen point får, idet man så 1) \"har givet en løsning\", i stedet for 2) \"at løse et problem\"...
:: Spørgeren er passiv i 1 - aktiv i 2...
Avatar billede rfogh Nybegynder
24. december 2000 - 15:58 #4
Jeg vil ha\' point!! *gg*
Avatar billede tommyf Nybegynder
25. december 2000 - 00:06 #5
Dette spørgsmål har været oppe utrolig mange gange på det sidste... det er sjovt at få et symbol på at man kan finde ud af noget (Til at opveje diverse nederlag fra tysktimerne)
Avatar billede rfogh Nybegynder
25. december 2000 - 16:24 #6
Tysk sux :o)
Avatar billede tommyf Nybegynder
25. december 2000 - 17:17 #7
Agree
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
25. december 2000 - 17:23 #8
Pointene er en slags gullerod foran næsen. Hvis der ikke var point, så var der ingen der gad svare på noget.

Se også http://www.eksperten.dk/spm/39927
Avatar billede pstric Nybegynder
25. december 2000 - 20:32 #9
Vedr. http://www.eksperten.dk/spm/39190
Der er da absolut ingen grund til at du skal til at dele ud af de point, du har tjent. Og jeg sendte da også resten af mine forslag selvom pointene var blevet fordelt.

Men både du og jeg - i mit andet svar - begik jo en fejl ved ikke, at svare via Eksperten, så andre kunne se svarene.

Jeg vil prøve at huske det næste gang jeg svarer.

Og eftersom der kommer masser af svar på News, så er pointene åbenbart ikke det eneste, der driver Eksperten.

Admin\'erne har fået banket et godt forum op her, og god jul til dem for det!
Avatar billede splice Nybegynder
25. december 2000 - 20:46 #10
day!
når man er ny på eksperten fatter man ikke en \"meter\" af, hvad det med pointene går ud.
burde der ikke være en infopage, eller har jeg bare ikke fundet den?(propably missing driver in the system!).
god jul splice
Avatar billede splice Nybegynder
25. december 2000 - 20:58 #11
tommyf!

tysk turist til en tjener i københavn :\"haben sie bier?\"  tjener:\"nej men vi har en helvedes masse fluer!\".
hls.
splice
Avatar billede splice Nybegynder
25. december 2000 - 21:14 #12
day!
må jeg ikke godt bare få 1 point af de 20 du giver for dette spørgsmål?
har aldrig fået nogen!
har trods alt været med i 3 dage.
ærbødig hilsen
splice
Avatar billede day Nybegynder
27. december 2000 - 20:17 #13
Til pstric: Du har formuleret dig med et \"svar\" og du får de her point, også fordi dit svar på  dette spørgsmål var det bedste.

Til andyholt2: Jeg tror ikke på den. Jeg har set mange uddybende svar fra \"eksperter\" EFTER at pointene var røget.

PS. I julen har jeg fået \"læst og påskrevet\" ang. point hos eksperten (sådan går det når man starter en diskussion). Jeg refererer nogle af de mest interessante udtalelser:

a) Nogle mennesker er bare hjælpsomme og tænker hverken i point eller penge, andre har et vist ambitionsniveau om f.eks. at være på top-10 i mindst tre kategorier.

b) Det er personlig tilfredsstillelse at kunne måle sig selv ved ligefrem at kunne hjælpe andre = selvtillid.

c)Der går sport i det, og det er sjovt (ralle, ralle ;-).

d) Man er med dér hvor det sner (man har et netværk/fællesskab som forstår én).

e) Det er svært at være retfærdig når pointene skal uddeles, det sker som regel intuitivt. Derfor kan man godt føle sig snydt hvis man har gjort et reelt stykke arbejde - men: \"Det er vilkårene\" - \"Retfærdighed er en by i himlen\".

f) Du møder alle slags mennesker på \"eksperten\". Både \"arbejdsnarkomanen\" som hopper på at lave et loge til et firma for 50 point og den mere \"hårdkogte\" som ikke er født i går. Og så er der de som er rigtig kloge.

Jeg er blevet lidt klogere! Og jeg fik et godt råd:
- Tænk dig om før du spørger, så får du et fornuftigt svar.
- Tænk dig om før du svarer, så får du point.

Hilsen Day
Avatar billede splice Nybegynder
27. december 2000 - 20:31 #14
meget fin konklusion på spørgsmålet, har lært en del
hls.
splice