Avatar billede razzerdk Nybegynder
11. september 2003 - 21:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Palm Vx, Siemens s55 og gprs fra Telmore

Jeg har lige siden Telmore fik gprs prøvet at få min Palm til at komme på nette gennem min Simens s55's ir-port, men jeg kan bare ikke få det til at virke.
Jeg har prøvet alle de ting der er blevet skrevet her på eksperten, men lige meget hjælper det..
Så hvis der er en der har fået deres palm til at virke, eller måske bare har nogle gode ideer ville være et fremskridt...
Avatar billede jensendk Nybegynder
12. september 2003 - 07:59 #1
Kig evt på www.pdanmark.dk der sidder nogle hajer  til lige netop v serien
Avatar billede terry Ekspert
12. september 2003 - 12:22 #2
Your not the only one who has problems with this and I have also looked at www.pdanmark.dk
I have S55 and Ipaq 3970 also Telmore and I am sure it is the S55 setup which is NOT correct!
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2003 - 11:00 #3
Kan du beskrive fejlen?
Bliver der oprettet IR forbindelse mellem dem?
Hvad sætter du i network på palm?
Avatar billede hcichosz Praktikant
27. september 2003 - 19:01 #4
Extra Dial-String SKAL være +cgdcont=1,"IP","internet" og IKKE kun internet eller blanke!
det skal man huske til en S55 er fundet udaf af terry
mvh HC
Avatar billede pepbruger Nybegynder
15. juni 2004 - 13:41 #5
Jeg har også en simens s55. Når jeg bruger SIEMENS GPRS ModemAssistant, et program som var med på mobiltelefonens CD kan jeg gå på nettet fra min pc via mobilens IR-port. SIEMENS GPRS ModemAssistant programmet opretter selv en forbindelse i Win XP´s Netværksforbindelser og går på nettet gennem denne. Det sjove er, at hvis jeg prøver at aktivere forbindelsen direkte (uden om SIEMENS GPRS ModemAssistant) får jeg følgende fejl:
Registrerer din computer på netværket…

Fejl 734    PPP-netværksprotokollen blev afsluttet.
og forbindelsen bliver ikke oprettet.

Men gennem programmet SIEMENS GPRS ModemAssistant går det fint.

Og så til mine problemer med PDAén. Jeg har en HP Ipaq 4150 som heller ikke kan gå på nettet gennem mobilens GPRS. Jeg ved dog at TELMORE´s GPRS virker fint, da jeg kan gå på nettet med SIEMENS GPRS ModemAssistant, så problemet ligger meget sansynligt i mobiltelefonen. Jeg har ikke hørt om nogen som har fået en Simens s55 og GPRS til at virke - så måske er der bare en fejl i mobilen.
Avatar billede claush66 Nybegynder
13. juli 2004 - 22:14 #6
Jubiii! Nu fik jeg knækket nøden på min Zire 71. Havde samme problem.
Glem alt om "Phone Link". Den skal ikke bruges. Der skal heller ikke ændres spor i den opsætning til S55, som sendes automatisk fra Telmore/TDC.
Nedenstående opsætning indeholder et script, der ringer op i stedet for at bruge en "IR to Mobile"-forbindelse. Og det gjorde af en eller anden grund tricket hos mig:

Opret et nyt "Network" i "Preferences"

User Name: x  (Din Palm kræver at der står noget, men det er ligegyldigt hvad)
Password: x (samme som ovenfor)
Connection: "IR to a PC/Handheld" (ikke mobil!)

Details:
Connection Type: PPP
Idle Timeout: Never (da tid er gratis ved GPRS)
Query DNS: V
IP Address: V Automatic

Script: (Det er her tricket ligger!)
    Send: ATZ
  Send CR:
    Send: AT+cgdcont=1,"ip","internet"
  Send CR:
    Delay: 1
    Send: atd*99***1#
  Send CR:
      End:

Prøv det - og meld lige tilbage om det virker med andre Palms.