Avatar billede tommytc Nybegynder
11. september 2003 - 10:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Eksporterer alt fra Outlook- eller Express

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med en kode der eksporterer alt fra Outlook 2000 eller Outlook Express og lægge det i en folder man selv har oprettet. (C:\CIR)
Og ligeledes en kode der kan smide hele molevitten tilbage igen efter man f.eks har re-installeret sin PC eller har skiftet WIN98 ud med WIN2000.
Det gælder alt fra konti, indbakke, slettet post, sendt post, kladder osv osv..  Ingen undtagelser..blot ved et tryk på en kommando-knap. (Jeg ved ikke om der er nogen forskel fra at gøre det under Win98 eller Win2000, men det skal virke på begge styresystemer)
Da jeg forventer det ikke bare er ligetil, er der 200 point til et korrekt svar.
Jeg håber på et svar hurtigt som muligt.

Tommy
Avatar billede kedde65 Praktikant
11. september 2003 - 10:33 #1
Funktionaliteten findes allerede, du går blot ind i Filer og klikker på imoorter og eksporter og her vælger at eksportere det som en pst fil.(personal folder) så kan du trække det hele ud og hente det hele ind igen.

VH CK
Avatar billede tommytc Nybegynder
11. september 2003 - 10:42 #2
Det SKAL gøres via Visual Basic 6.0...
Avatar billede tommytc Nybegynder
11. september 2003 - 10:50 #3
Lad mig lige rette en ting...Så vidt jeg ved bliver der for hver eneste besked i indbakke osv osv, oprettet en fil. Man skal forestille sig at man har en harddisk der har delvist ødelagte sektor og ikke kan boote, men alligevel fungere som slave for en anden fungerende harddisk der booter fint..Det er jo ikke muligt at eksporterer emails fra en harddisk der ikke kan boote eller som fungerer som slave. Om det er muligt at eksporterer eller at kopiere samtlige filer, kan jeg ikke svarer på, men uanset hvilken måde det gøres på SKAL det gøres via Visual Basic 6.0.
Avatar billede martin_moth Mester
11. september 2003 - 12:16 #4
Jeg har en macro til Outlook (VBA) der napper alle emails med attachments i en folder og alle underfoldere, og gemmer emails som .txt og attachments. Filerne bliver gemt med subject som filnavn. Er det evt. noget du kan bruge til at få inspiration fra? (næppe)
Avatar billede tommytc Nybegynder
11. september 2003 - 14:39 #5
Desværre nej...For det er alt eller intet...Meningen med det hele er at det med at eksporterer og importerer er kun en lille del a programmet. Det skal også kunne andre ting...Meningen er at jeg sidder her med en bunke Netvistaer som løbende kommer ind ad døren i al evighed...Da jeg sidder og udfører hver enkelt lille ting manuelt, ville det være en ret god ting at hele processen kunne udføres blot ved et enkelt lille klik med musen. Det er ved at give mig hovedpine...Jeg håber der er nogen der får en god ide. :o))
Avatar billede tommytc Nybegynder
11. september 2003 - 14:41 #6
Nu jeg er ved det...kedde65's svar er jo ganske udemærket bortset fra at det ikke gøres med VBA...Hvis kedde65's ide kunne udføres via VBA, så ville det jo værer genialt.
Avatar billede martin_moth Mester
11. september 2003 - 15:13 #7
Kan det da ikke det?
Avatar billede tommytc Nybegynder
31. december 2003 - 07:41 #8
Hmm...Ingenting!! Jeg lukker og slukker.