Avatar billede cyberwolf Nybegynder
10. september 2003 - 00:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ingen lyd i half life..

hejsa
når jeg åbner half life (for at spille cs) får jeg denne besked: "could not start playback of MCI data: 320: All wave devices that can play files in the current format are in use, wait until a wave device is free and then try again".

derefter fortsætter den til main menu men selvf. ingen lyd, jeg har ingen andre programmer kørende der bruger lyd. jeg har et creative SB Live!
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
10. september 2003 - 00:36 #1
Det lyder umiddelbart som om du alligevel har et eller andet program til at køre under opstarten der bruger lyd, men som så chrasher uden at komme med nogen fejlmeddelser...

Den mest almindelig, AFAIK, er hvis du har sat dine autoupdaters til at afspille en lyd hvis der er updates. Nogle gange, især under opstarten, kan en autoupdater godt registrere nye updates, men chrasher så bagefter pga de mange baggrundsprogrammer som startes på samme tid...

De fleste af denne type, løses ved at fjerne markeringen i feltet "Hent automatisk opdateringer" i alle dine service programmer (Norton Antivirus, SpywareGuard, Windows Updater, osv.), og derefter finde den fil som starter autoupdaten (hedder typisk "[programnavn] + autoupdate") og lave en genvej til denne i Start -> Programmer -> Start...

Hvis du ikke gider ud i en så omfattende procedure, kan du også bare installere den/de nyeste servicepack(s) fra Microsoft eller hvem der nu end har lavet dit OS...

S.R.
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
10. september 2003 - 01:36 #2
har kigget alt igennem og der er ingen autoopdater eller noget der bruger lyd så vidt jeg kan se..
Avatar billede hardon Nybegynder
10. september 2003 - 07:06 #3
du kunne også afinstallere et program af gangen som kører i baggrunden og starte HL op hvergang for at se hvornår du kan starte uden probs

konklusion er at ligeså snart du har startet HL op uden probs har du også synderen til dit problem

prøv det og giv lyd igen
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
10. september 2003 - 11:06 #4
jeg har fundet ud af det. der er lyd på selve spillet bare ikke i menuen åbenbart :)
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
10. september 2003 - 11:06 #5
h