Avatar billede saison Nybegynder
09. september 2003 - 21:13 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Lady Marmalade

Hvem sang nummeret Lady Marmalade oprindeligt???

(Det nummer som bl.a. Missy Elliot og Christina Aguilera synger.................)
Avatar billede mads.peder Nybegynder
09. september 2003 - 21:15 #1
Et band fra 70érne. Giv mig 5 minutter så ved jeg det ;)
Avatar billede mads.peder Nybegynder
09. september 2003 - 21:15 #2
Var faktsik bare en kommentar ;)
Avatar billede uffelgaard Nybegynder
09. september 2003 - 21:16 #3
Labelle?
Avatar billede mads.peder Nybegynder
09. september 2003 - 21:17 #4
Avatar billede uffelgaard Nybegynder
09. september 2003 - 21:23 #5
Patti LaBelle's hit disco-soul single of 1975, "Lady Marmalade", was written by Kenny Nolan (of "Disco Tex and the Sex-o-lettes"). Song is also known by its subtitle, "Voulez-vous coucher avec moi ce soir".

http://www.70disco.com/labelle.htm
Avatar billede connie Nybegynder
09. september 2003 - 21:33 #6
Lady Marmalade blev oprindeligt skrevet af Bob Crewe og Kenny Nolan. Kenny Nolan indspillede sangen med sin gruppe "The Eleventh Hour" og det var første gang at den kom på hitlisten. Siden er den indspillet af et mange af kunstnere med topplaceringer på listerne til følge.

Det kan du læse her: http://www.bignoisenow.com/christina/ladycharthistory2.html
Avatar billede connie Nybegynder
09. september 2003 - 21:34 #7
Fra siden: 'Lady Marmalade' becomes the biggest hit for songwriters Bob Crewe and Kenny Nolan. It's Nolan's longest-running #1, and it ties Crewe's composition 'Big Girls Don't Cry,' which was a five-week chart-topper for the Four Seasons in 1962.
Avatar billede connie Nybegynder
09. september 2003 - 21:40 #8
Før sangteksten på nedenstående side, er originaludgave og sangskrivere angivet:
http://www.thepeaches.com/music/nicedecade/LadyMarmalade.txt
Avatar billede uffelgaard Nybegynder
15. september 2003 - 01:10 #9
hmmmmm
Avatar billede connie Nybegynder
15. september 2003 - 02:16 #10
*G*
Avatar billede mads.peder Nybegynder
15. september 2003 - 13:08 #11
Takker for point selv om en deling nok havde været mere rimelig. Er frisk nok på at dele med jer andre hvis i vil have det ??
Avatar billede uffelgaard Nybegynder
16. september 2003 - 20:20 #12
behold du bare *ss*
Avatar billede mads.peder Nybegynder
16. september 2003 - 21:49 #13
Oki. SÅ siger vi det ;)