Avatar billede php Nybegynder
22. december 2000 - 13:20 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

ISS5 Til Win2k Prof

Kan man få ISS 5 til windows 2000 Proffesional ?? hvis ja - dejligt

hvis nej, vil jeg meget gerne have en liste over os. som der følger ISS 5 med.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. december 2000 - 13:22 #1
Jeps, den følger med nå du installere den gå ind i control panel, derefter administration tools, og deres infomation service manager.
Så er du inde i IIS 5.0

Eller skal skal du lige installere den...

Der kan dog maks, være 10 bruger på den ad gangen....
Avatar billede php Nybegynder
22. december 2000 - 13:29 #2
10 brugere :( det kan jeg ikke bruge til noget, er det ikke kun PWS der er på Win2k Prof ??
Hvilket serversystem skal jeg ofre penge i, hvis jeg skal bruge det til webhotel :) eller kender du andre systemet udover Apache som kan bruge (skal understøtte Multiplie Domain.)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. december 2000 - 13:55 #3
Hvorfor køber du dig ikke en NT 4.0 ?

Den koster 186, med en NT Licens, er og det er nok hvis ikke den skal bruges som andet end webserver...
Avatar billede php Nybegynder
22. december 2000 - 13:56 #4
jamen kan jeg få ISS 5 til NT 4, jeg har nemlig en NT4 liggende ;)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. december 2000 - 13:58 #5
Nops, der er det kun ISS 4.0...

Den kan du hente fra microsoft.com

Det hedder option pack, og den installere en masse andet...
Avatar billede php Nybegynder
22. december 2000 - 14:00 #6
jamen iss4 er da klamt :)
Avatar billede php Nybegynder
22. december 2000 - 14:01 #7
hvad med PWS, kan man hoste flere domæner på en gang der ?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. december 2000 - 14:02 #8
Nops, PWS. Er til windows 98.. Det hedder også PWS; under windows 2000 prof. Men der kan den havde 10 besøgende på en gang...

Jeg må sige, at jeg ikke lige kan se den kæmpe storer forskel på iis 4.0 / Iis 5.0
Avatar billede php Nybegynder
22. december 2000 - 14:07 #9
Okay men der er en del probs med Windows NT4 for det første virker mit ene 100 Mbit kort ikke i Winnt 4, uden jeg skal side og nosse med det, et andet prob er at jeg ikke kan komme på nettet :( det ene 100 Mbit netkort fra 3COM finder den selv, og jeg har sat DNS\'er, IPAdresser osv op fuldstændig som i Win98/ME, men det  virker ikke, jeg gider slet ikke nosse rundt med det ;)
Er de ISS 5 på Windows 2000 Server, eller er det kun Advance Server
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. december 2000 - 14:08 #10
på advanced server & server version er der IIS 5.0...

Problemmet med dit NT. Er så jo ikke IIS 4.0... Du skal sku der bare finde en driver til det på nettet...
Avatar billede php Nybegynder
22. december 2000 - 14:15 #11
Det gider jeg ikke rode med, sådan nu er der bestilt en Win2k Server fra www.edbpriser.dk :) den er på vej. Min 4Mbit linje er også klar, så den har noget båndbredde for sig selv at rode på ::) Og Win2k finder også alle mine drivere  uden probs
Avatar billede dar Nybegynder
22. december 2000 - 14:22 #12
Der ER iis5 med w2kpro. Den kan bare ikke kapere mere end 10 brugere. Denne kan enten styres fra PWS-manager eller en iis-mmc-plugin.
Avatar billede php Nybegynder
22. december 2000 - 14:45 #13
Kan man ikke få en Patch / Crack et eller andet der kan fjerne den begrænsing på 10 Brugere ?
Avatar billede php Nybegynder
22. december 2000 - 14:46 #14
jeg har lige fået en mail fra der hvor jeg bestilte Win2k Server, de har ikke flere på lager så der kunne gå op til 20 dage før de fik det! :( det er afbestilt !! det gider jeg ikke og vente på, nogle adresser hvor man downloade en version der virker mere end 20 dage ::)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. december 2000 - 15:18 #15
Vil du havde det orginal order was... Hvis du skal bruge det som en webserver. Så er det nok en god ting, at det er orginal, der alt andet vil være dumt, hvis microsoft nørderne finder på at kigge fordi dig...
Avatar billede bullet Nybegynder
22. december 2000 - 17:40 #16
Jeg tænkte på, det der ISS, er det i virkeligheden ikke et rentgøringsselskab, hi hi hi!

Hvorfor bestiller du ikke bare en server fra speedcom, dem er der aldrig problemer med, priserne er måske lidt højere end andre steder, men til gengæld ved de hvad de laver.

Og med hensyn til IIS 5.0 (Internet Information Server), er den hammer let at arbejde med, så bare kom igang!
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
23. december 2000 - 15:05 #17
Php... Jeg syntes efterhåndet at du skulle tage og acceptere, mit svar...
Avatar billede php Nybegynder
23. december 2000 - 22:43 #18
jep sorry :)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
23. december 2000 - 22:45 #19
No problemus
Avatar billede karstenh Nybegynder
03. januar 2001 - 23:59 #20
Fun Fact:
PWS til NT4WS og IIS4 til NT4S er i virkeligheden det samme produkt, der blot begrænser sig selv efter hvilket OS du kører. Der blev en gang lavet et program der ændrede produktinformationen i NT4WS så den troede den var blevet en server (hvilket den også var - alt var som serveren, bare med færre admin tools installeret) med start-menu-grafik og hele griseriet. Når en førudinstalleret PWS blev startet på denne kaldte den sig selv IIS og var ikke længere begrænset.
Så meget for systemforskellene på NT4WS og NT4S.
Lissom at købe en billig bil, hvor den eneste forskel på den og den dyrere model er, at der er limet en mursten fast under speederen.