Avatar billede hibbe Nybegynder
07. september 2003 - 01:53 Der er 9 kommentarer

pci ide controller

Er der nogen der ved om man kan bruge et controller kort til andet end harddiske???
jeg har et ecs k7s5a bundkort, og har dertil købt et eio ata133-1600 raid controller kort.
det bliver installeret korrekt, men når jeg sætter et dvd drev på, så vil xp slet ikke starte...
Jeg er lige ved at smide lortet ud af vinduet.
så en hurtig hjælp ville være dejligt;-)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
07. september 2003 - 02:00 #1
har du prøvet at være forbi windows update?
og evt. også producenten for at tjekke om der er opdaterede drivere til kortet
Avatar billede msmows Nybegynder
07. september 2003 - 02:07 #2
Du må regne med at controlleren ikke dur til andet end harddiske.
Sæt dvd/cdrom til bundkortets controllere og harddiske til raidcontrolleren.
Avatar billede hibbe Nybegynder
07. september 2003 - 13:12 #3
Hej igen..
Jeg har været forbi både windows update og producentens hjemmeside, og hentet hvad jeg kan få der..
Det hjalp ikke!!
Skal jeg bytte det til et andet???
eller er det bare umuligt at få et dvd drev til at fungere på et controller kort.
De siger i butikken at man godt kan have et cd/dvd drev på et controllerkort...
Hibbe :-)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
07. september 2003 - 16:16 #4
har du sat bootsekvensen rigtigt i bios?
Avatar billede hibbe Nybegynder
07. september 2003 - 16:40 #5
Ja, det er jeg.
Jeg booter op på ide0 på bundkortet.Kan man boote fra et controller kort???
Hibbe
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
07. september 2003 - 17:30 #6
ja det skulle jeg da mene?!
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
08. september 2003 - 09:47 #7
I nogle BIOS er boot fra IDE kontroller kort mulige ved at vælge SCSI som boot device.
Avatar billede hibbe Nybegynder
08. september 2003 - 10:22 #8
Det vil jeg prøve.Jeg har en ami bios, kan man fra den??
Avatar billede bartfreak Nybegynder
10. september 2003 - 21:10 #9
man kan boote fra alle enheder hvis man feks bruger en boot menu. osse fra raid-kort,drevet skal blot være en primær(xp kan osse boote på en logisk) partition, men man kan som standard kun ha´ 4 primærer partitioner.
så har du mange harddiske som er primærer, kan det være derfor. cd-rom ses osse tit som primær drev.