Avatar billede 1902 Nybegynder
22. december 2000 - 10:01 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

gforce 256 spillet fryser

hej!
jeg spiller deltaforce3,det fryser efter 1 minut,så jeg bliver nødt til at boote.
min pc er 600mhz amd athlon,med asus gforce 6600sgram,hvad kan der være galt?
Avatar billede kalou Nybegynder
22. december 2000 - 10:37 #1
Prøv med Detonator 3 driveren fra www.Nvidia.com og Directx8
Avatar billede kalou Nybegynder
22. december 2000 - 10:37 #2
og eventuelt opdate selve spillet
Avatar billede teknik Juniormester
22. december 2000 - 10:44 #3
Deltaforce 3 er jo et \"ægte\" 3D spil modsat 1 & 2 ...Det stresser altså grafikkortet mere
(grafikkortet laver en stor del af det, som tidligere var \"processorarbejdet\", når der køres i 3D)
Der er derfor stor sandsynlighed for at det er grafikkortschippen, som bliver for varm.
Du kan teste det ved at se om problemet er det samme i Fx. Quake 3 eller et andet \"tungt\"(nyt)
3D spil.

Eller ved at \"clocke\" dit grafikkort lidt ned...
Kan gøres i -skærm, -indstillinger, -avanceret i de fleste nyere original drivere...
eller med  \"Powerstrip\" fra www.entchtaiwan.com

Check også at din grafikorts-køleribbe er fri for støv, og at evt. blæser på kortet kører.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede kalou Nybegynder
22. december 2000 - 11:24 #4
Hvis du skal prøve at overclocke vil jeg anbefale at du får en bedre køler på din GPU.
Jeg kan anbefale Blue ORB
Avatar billede kjalle Nybegynder
26. december 2000 - 18:48 #5
kalou det er jo slet ikke det teknik forslår - faktisk det modsatte ! Og detonator 3 er fyldt med fejl og meget dårligere end detonator 2 .... skift evt. hvis du bruger detonator 3, 1902 ?!?
Avatar billede ravn1 Nybegynder
27. december 2000 - 00:18 #6
Fryser den også i andre spil??
Geforce og Athlon har et problem med at computeren fryser når den udøver 3D! HVIS man da kører på det gamle Amd chipsæt(som jeg).
Det har Nvidia løst ved at sætte AGPport hastigheden ned til 1x istedet for 2x eller 4X!!!
Hvis du bruger driveren fra ME kunne det jo tænkes at det er en udateret en! så prøv at hente en y nu fra www.Nvidia.com!
Avatar billede ravn1 Nybegynder
27. december 2000 - 00:19 #7
Rettelse \"y nu\" betyder en ny!
Avatar billede mrrius Nybegynder
14. marts 2001 - 09:50 #8
Jeg kan foreslå at du downloader 4in1.exe fra VIA
Jeg tror at noget af dit problem liger i din lydkorts driver. (prøv at bruge win98 driver hvis det er svært at finde opdateret winme drivere)
Har du directx-8?
Avatar billede mlj Nybegynder
14. marts 2001 - 09:55 #9
Hvis dit bundkort er baseret på AMD-750 chipsættet, så prøv at slå \"Super bypass\" fra i BIOS, det hjalp mig!
Avatar billede teknik Juniormester
14. marts 2001 - 22:19 #10
>>1902..er du med her ??
Avatar billede 1902 Nybegynder
15. marts 2001 - 07:24 #11
ja jeg følger spændt med,men ingen af de svar jeg har fået,har hidtil virket,jeg har imellemtiden,haft mit kort til eftersyn hvor jeg har købt det,men de påstår at jeg kører for lav opløsning på¨kortet,men en højere opløsning hjalp heller ikke.
Avatar billede ravn1 Nybegynder
16. marts 2001 - 15:50 #12
Du må meget gerne svare på nogle af de ting folk har skevet til dig, ellers kan vi jo ikke hjælp dig....
Avatar billede 1902 Nybegynder
16. marts 2001 - 17:40 #13
beklager jeg ikke har svaret hver gang,det vil jeg gøre fra nu af,de svar jeg har fået er meget kompetente,desværre har ingen af dem virket,jeg har stadig problemet,faktisk overvejer jeg at skifte bundkort&grafikkort ud,er der nogen der kan anbefale nogle?foreløbelig tak for hjælpen.
Avatar billede mlj Nybegynder
16. marts 2001 - 20:56 #14
Avatar billede teknik Juniormester
17. marts 2001 - 00:16 #15
..1902
..\"har prøvet det hele\"...det er lidt uklar respons...\"mere kød på responsen\" ville være rart.
Du har altså:
- Installeret detonator 3
- installeret directX8
-Underclocket ...til hvor meget ??
-Checket blæser
-Renset køleribbe
- Installeret en kraftigere køler  - hvilken ?
- prøvet at gå tilbage til detonator 2..hvilken version ? ..6.32??
- Installeret Via 4-in-1 (VIA-chipsæt)...er det den nye 4.29\'er ?
- Deaktiveret Super By-pass (AMD-chipsæt))?
...denne mulighed eksisterer ikke på de tidligste bundkort, som typisk solgtes med fx. en 600 hvor faciliteten super-bypass endnu ikke var indarbejdet....men du har muligvis det \"nye\" irongate

...man må sige at du er en ihærdig mand ;-))
...sjældent at se personer så \"flittige\" uden en eneste lille \"respons\"
...men ok ...du er da \"vågen\"
...Nu slog det mig forresten lige, at vi ikke aner hvilket bundkort du har
- og derfor ikke ved om det er med AMD chipsæt, eller med  VIA chipsæt...eller noget helt tredie
...der er jo ingen grund til at få svar til begge typer bundkort.
...fryser efter 1 minut...er det efter 1 minuts spil, eller efter 1 minut i menuerne...
..er der også problemer med andre spil...?

Hils de suckers i din forretning og sig, at det deres \"svar\" er det rene ufortyndede gylle.
en lav opløsning skulle jo typisk aflaste grafikkortet.
..og man kan ikke crashe maskinen ved at vælge hverken høj eller lav opløsning...
man kan kun få spillet til at \"hakke\"....

Så det er noget ævl.....hvis problemet kan fremprovokeres i andre spil, så er det formodentligt grafikkortet, som er dårligt/svagt...hvis du stadig har garanti, men nærmer dig udløb, så sørg for at få butikkens underskrift på, at du har meldt kortet defekt nu!

-test evt. gradfikkortet i en anden maskine.
Avatar billede 1902 Nybegynder
17. marts 2001 - 08:39 #16
hej teknik!
årsagen til at jeg ikke svarer umiddelbart,er den at jeg arbejder som dykker i nordsøen(danfeltet)så jeg er kun hjemme hver 14 dag,men min viden omkring pcer og dens funkt.er begrænset,så derfor tager jeg imod ekspertviden,som jeres,med kyshånd,mit bundkort er et atx ir3 k7 pro med amd chip 750,det hele er købt hos midtdata på fyn,og det er dem der har tjekket det hele,med det svar at,alt fungerer som det skal,men såsnart jeg kører et tungt 3dspil quake3,deltaforce3osv,fryser spillet efter 30-40 sek.inde ispillet så jeg må boote.med hensyn til denator3 gik det helt galt,den røg ud med detsamme,jeg bruger en driver til grafikkortet der hedder 3.75,superbypass deaktiveringen virkede heller ikke,4-in-1,forstod jeg ikke så den er ikke prøvet,men summasumarum har jeg en mistanke om at der er en defekt i enten grafik eller bundkort midtdata vil bare ikke indrømme det,desuden har jeg prøvet mitgrafikkort i rn anden pcer,og der er det detsamme problem.
Avatar billede teknik Juniormester
17. marts 2001 - 10:37 #17
..Ok...det var \"respons\"...med indhold ...takker !

...crash 30-40 sekunder inde i et 3D spil,
Hvis ikke det er for varmt eller defekt grafikkort odds 80%,
Så kunnne det være fordi kortet deler en IRQ med en anden enhed odds under 20%

Mit bedste råd til dig er: Skriv link til spm. her på et stykke papir...tag det med til
Midtdata, og fortæl dem, at de bør udskifte dit grafikkort.

Hvis du vil have \"mere vægt bag\", end et par eksperters påstande, så lån evt. et andet tilsvarende grafikkort, og check om ikke det løser problemet 100%
Avatar billede 1902 Nybegynder
17. marts 2001 - 15:58 #18
tak for rådet,jeg vil følge det.
Avatar billede ravn1 Nybegynder
18. marts 2001 - 13:10 #19
Hvis det er fordi det bliver for varmt, kunne du prøve at pille dit kabinet af, og så gå ind i spillet, hvis du så kan spille lidt længere tid er det nok et varmeproblem...
Avatar billede vuffe Nybegynder
20. marts 2001 - 21:35 #20
prøv ellers at installere 4in1 driverne i \"normal\" mode istedet for \"turbo\", for så kører du ihvertfald AGP1X, og det var hvad problemet var for mig