Avatar billede b114080 Nybegynder
22. december 2000 - 09:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Konfiguration af SAMBA - shares ??

Hey !
Jeg har fået min SAMBA server op og køre! Jeg bruger den som domæne-controller! Jeg kan sagtens logge på med min WIN98SE maskine og får i andre computere, under Server, mit home bibliotek (brugernavn) og kan bruge det. Så ville jeg lave et nyt share, og et loginscript med netuse, sådan at jeg på WIN-maskinen får et drev der er SHARE-biblioteket.

Jeg har slået denne her til
  logon script = %U.bat
og det her
[netlogon]
  comment = Network Logon Service
  path = /home/netlogon
  guest ok = yes
  writable = no
  share modes = no

Men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg nu skal.

1. Skal jeg selv oprette et bibliotek under hver bruger, der hedder netlogon og så ligge en fil der med net use x \\\\ osv eller skal det bare ligge i home ?

2. Som det ser ud nu, får jeg biblioteket netlogon, at se på WIN-maskine, men jeg kan ikke gå ind under det ? Hvorfor ?
Avatar billede jalle Nybegynder
22. december 2000 - 09:28 #1
1. Du skal oprette en fil med hver brugernavn ex. b114080.bat som skal ligge i mappen netlogon.

2. Jeg vil anbefale dig at slette shares modes i netlogon.
Avatar billede b114080 Nybegynder
22. december 2000 - 09:37 #2
jalle>

1.Ja, men hvor skal jeg oprette mappen netlogon ? Under /home/b114080 eller hvad ?

2.Okay !
Avatar billede jalle Nybegynder
22. december 2000 - 09:42 #3
I din netlogon script har du et path der hedder /home/netlogon

Altså skal du oprette et bibliotek \'netlogon\' (uden \'\') under home. i netlogon ligger du script-filerne til brugerne
Avatar billede b114080 Nybegynder
22. december 2000 - 09:55 #4
Okay, man kan så se biblioteket, som bruger og ens script bliver kørt derfra ik ? Men man har ikke adgang til biblioteket ! Rigtigt forstået ??
Avatar billede jalle Nybegynder
22. december 2000 - 10:48 #5
Ja, det er rigtigt forstået.

Jeg har selv prøvet at rode lidt med det, men har ikke kunne få det til at virke. Håber at du klare dig bedre end mig. Det kan være at du skal ændre på retighederne på mappen netlogon.
Avatar billede b114080 Nybegynder
22. december 2000 - 13:10 #6
Jamen, det vil jeg da hjem og prøve ! Taak for hjælpen og god jul !!

Avatar billede jalle Nybegynder
22. december 2000 - 19:35 #7
Tak og i lige måde..