Avatar billede 99c09 Nybegynder
02. september 2003 - 18:13 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Virus! Hvad nu?

Goddag alle sammen... Min PC har været plaget af den ene virus efter den anden på det sidste... Jeg har prøvet med forskellige anti-virus programmer (Avast og Norman) men begge to finder forskellige vira og det er hele tididen!!! Så spørgsmålet er vel egentlig; Hvad er det ultimativt bedste anti-virus program (freeware eller tryout)

Point gives til den der kommer med det bedste forslag
Avatar billede the_legend Nybegynder
02. september 2003 - 18:16 #1
norton eller et som jeg ikke kan huske hvad hedder når jeg kommer på det så skriver jeg det det er vidst med mc først!
Avatar billede the_legend Nybegynder
02. september 2003 - 18:16 #2
men norton er den mest kendte.
Avatar billede fromsej Praktikant
02. september 2003 - 18:16 #3
http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
Prøv lige online med Panda.
Avatar billede serverservice Praktikant
02. september 2003 - 18:17 #4
Jeg kan anbefale grisoft - gratisprogram
http://www.grisoft.com/us/us_index.php
Du bør også installere en firewall f.x. zonealarm:
http://www.zonelabs.com/store/content/company/products/znalm/freeDownload.jsp
Og husk at opdatere din pc fra microsoft update
Hvis du tænker på at købe et antivirus så vælg Norton Antivirus
Avatar billede busschou Praktikant
02. september 2003 - 18:18 #5
jeg vil foreslå McAfee ... men det er vist også det som the_legend tænker på
Avatar billede webdesigner Praktikant
02. september 2003 - 18:18 #6
det findes ikke...
men du kan prøve med antivir som er gratis
http://www.antivir.de/
Avatar billede fromsej Praktikant
02. september 2003 - 18:19 #7
Og så kom med nogle navne, det gør det meget nemmere.

Jeg kan varmt anbefale AVG den er gratis og god.
http://www.grisoft.com/us/us_dwnl7.php
Avatar billede viciodk Praktikant
02. september 2003 - 18:19 #8
Norton har det med at ende på en af de sidste pladser i diverse tests af antivirus-programmer. Desværre er det også det program som er klart mest udbredt og kendt.

Jeg bruger selv Pc-Cillin. Det har virket fint indtil nu. :) Nogle gange når du/man køber hardware følger programmet gratis(?) med, men ellers er det ikke så dyrt.
http://www.trendmicro.com/en/products/desktop/pc-cillin/evaluate/trial.htm
Avatar billede 99c09 Nybegynder
02. september 2003 - 18:20 #9
jeg tester......
Avatar billede kiwi12 Nybegynder
02. september 2003 - 18:50 #10
Hej Jeg bruger AVG.antivirus free edition. Det er gratis både at hente og opdatere. Det kan skanne maskinen og indkommende og udgående e-mail, filer o lign. ja selv CDèr klarer den.
Man kan få den på nettet på tuchows eller i K - bladet. PS k- komputer rosen den!
Men som sagt er den genial og let at bruge, og ikke uvæsentlig gratis

Med venlig hilsen
kiwi12
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 19:02 #11
Hmm... sørg for at holde din maskine opdateret med windows update, aktiver XP's indbyggede firewall, lad være med at køre underlige filer du downloader eller modtager via mail og kør den gratis online-scanner på www.antivirus.com ... Så vil jeg næsten garantere at du ikke får virus... Nogensinde... :-)
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 19:08 #12
Hvis man endeligt skal køre med noget der sluuuuger ressource hele tiden, vil jeg da anbefale at forsøge med viciodk's forslag, pc-cillin... Det er bedre end corporate editions af både Norten og Mcafee (Har arbejdet med de 2 sidst-nævnte på arbejdet og pc-cillin privat).. pc-cillin er suverænt og forholdsvist billigt og trækker ikke helt lige så meget på din PC's ressourcer, har endda en propriotær firewall (Godt mod trojans og nye IP vira)... ... ...
Avatar billede serverservice Praktikant
02. september 2003 - 19:17 #13
Norton Antivirus optager ca. 0-1 % af cpu og omkring 5 Mb ram - er det meget?
Er det fordi I skal bruge pcén til spil at I er bange for at det sløver
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 19:29 #14
dannyboyd -> Ja.. 0-1% når den IKKE laver en full scan beordret af Symantec Control Centre... Men når den gør, kraaaavler min notebook .... Og nej.. min notebook bliver benyttet til Citrix, Unix terminaler og iexplorer, ikke spil....
Avatar billede serverservice Praktikant
02. september 2003 - 19:34 #15
Det er kun nødvendigt at lave en full scan een gang - første gang det bliver installeret. Resten filtrerer den ved auto protection.
Jeg kender ikke til full scan beordret af Symantec
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 19:38 #16
Symantec Control Centre er den server applikation i en evt. virksomhed der sørger for at klienterne er up-to-date med virusdef filer og kan selv igangsætte scanning på klienterne..... Ikke noget man benytter som privat men var blot for at illustrere at jeg ikke selv vælger at foretage en full scan bevidst selvom det i ny og næ er en god ting at gøre hvis man ikke har haft en up-to-date virusdef og lige er live-updated....

Forskellen er at Norton's full scan får min notebook til at kravle, Pc-cillin's gør ikke for mit vedkommende....
Avatar billede serverservice Praktikant
02. september 2003 - 19:44 #17
D.v.s. at til privat brug er det nemlig ikke nødvendigt med flere full scan. Brugeren efterspørger jo nemlig antivirus til privat brug. Så hvad der sker i servermiljø er i dette tilfælde ligegyldigt
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 19:47 #18
Du mener altså ikke at det er godt at lave en full scan hvis du ikke har været opdateret med seneste virusdef fil i et par uger og nu har en ny definitions fil?? Det er vel en smagssag...
Avatar billede serverservice Praktikant
02. september 2003 - 20:38 #19
det er ikke nødvendigt når den har været scannet under installation og ellerls kører autoprotect. Den opadterer jo automatisk når du går på nettet igen - hvad er lige sandsynligheden for at få en virus inden den er færdig med at opdatere?
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 20:43 #20
Jeg gider ikke rigtigt mere men en ny virus def fil har ikke nødvendigvis den nyeste vira... Seneste eksempel er blaster.exe og det er hverken særligt lang tid siden eller usædvanligt...
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 20:44 #21
DErfor er det rart at se om man har en fil indeholdende virus liggende som IKKE var med i sidste virus def fil...
Avatar billede the_legend Nybegynder
05. september 2003 - 17:54 #22
noget du kan bruge så accepter eller gør noget!