Avatar billede penne Nybegynder
01. september 2003 - 18:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Adgang via VPN til AS/400 med anden bruger

Jeg kobler op til en kundemaskine via VPN fra en XP maskine. Der har jeg brug for - via stifinderen - at arbejder med AS/400'erens foldere og drev. Jeg har CA adgang.
Jeg forsøger at tilknytte et netværksdrev, og angiver en anden bruger, som jeg ved virker hvis jeg er inden for netværket, men XP bliver ved med at komme op med brugeren og anmode om passwordet igen, og det med netværket foran brugeren eks. S49XXXX\qsecofr.
Er der nogen der ved hvad jeg gør galt
Mvh Penne
Avatar billede daki Juniormester
01. september 2003 - 19:43 #1
Når jeg skal 'mappe' vores AS/400 via VPN, skal jeg skrive IP-adressen.

eks:
\\IP-adr\mappe

Håber det er til hjælp.
Avatar billede penne Nybegynder
01. september 2003 - 20:49 #2
Ideen var ellers god, men jeg har også prøvet med ipnummret, uden succes.
Det virker nu mest som om problemet er adgangskontrollen i XP, for hvorfor kombinerer den lige pludselig sti/bruger når der anmodes om adgangskode?
Avatar billede trille Nybegynder
01. september 2003 - 20:57 #3
den kombinerer domain\bruger - hvad skriver du der?

Venligst,
Claus
Avatar billede penne Nybegynder
01. september 2003 - 22:39 #4
Jeg har prøvet med domain navnet \\xxxxxx\root\
Angivet brugeren som qsecofr. Og selvfølgelig indtastet det korrekte password på det billede der fremkommer. Første gang billedet dukker op står der qsecofr i brugernavn, så indtaster jeg password + enter. Så fremkommer 'connect' billedet igen. Denne gang med min pc's navn\qsecofr.

Jeg har også prøvet med ipnummert \\111.111.111.111\root\. Næsten det samme som ovenfor sker, bortset fra at i stedet for min pc's navn, er det nu ipnummret\qsecofr som vises. Jeg ved mit password er korrekt for det kan benyttes på en CA session, så hvad kan det så være :-(
mvh Penne
Avatar billede spine Nybegynder
12. september 2003 - 11:33 #5
Sørg for at AS400 netserveren kører, den ligger under TCP/IP servere i Iseries Navigator...det er den service som stiller OS400 IFS til rådighed for windows clienter.
så skulle det virke på navn.... hvis DNS'en er på plads.. ellers hvertfald via I.P.
hygge
Avatar billede penne Nybegynder
12. september 2003 - 21:33 #6
Tak for hjælpen.
Problemet var at der i iSeries navigator ikke var oprettet adgang til linket.
mvh Penne