Avatar billede clr Nybegynder
01. september 2003 - 15:34 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Kan man "degradere" PDC til BDC

jeg har et problem med min PDC, se evt. spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/393186, og har derfor installeret en ny maskine som PDC som jeg ville indsætte istedet for. men jeg har fået af vide (se ovennævnte spøgsmål) at jeg skal degradere den til BDC, indsætte den i netværket og promote den til PDC.

MEN hvordan degradere jeg den til BDC (udover at reinstallere den)
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. september 2003 - 15:50 #1
Ja du kan det hedder at demote, jeg forsøger lige at finde et link
Avatar billede nte Nybegynder
01. september 2003 - 16:03 #3
Disse links virker kun hvis der er tale om to PDCer i samme domæne.(Når et domæne bliver installeret opretter det et SID nummer dette er et udregnet nummer efter hvad tid maskinen er installeret plus en del mere(Unikt)) dvs. når der er to PDCer i sammen domæne med samme SID det du har er to domæner med samme navn men ikke samme SID. Der er 2 muligheder for dig 1. Reinstaller(den rigtige) 2. fra www.sysinternals.com kan du downloade et program der kan demote en NT4.0 Domain controller til NT 4 Member server og så tilbage til NT 4 BDC i dit domæne.
Avatar billede clr Nybegynder
01. september 2003 - 16:06 #4
jeg læser lige informationerne på de links som bufferzone henviser til og vender tilbage imorgen.
Avatar billede arnholst Nybegynder
01. september 2003 - 18:01 #5
Der findes også et værktøj der hedder Upromote - http://www.algintech.com/UTools/UPromote.asp

Det er det eneste værktøj der kan gøre det lille trick du gerne vil have uden at skulle reinstallere din maskine.
Avatar billede clr Nybegynder
02. september 2003 - 10:47 #6
Nu har jeg prøvet de forslag I er kommet med.

- bufferzone : i følge dine links så skulle man kunne demote en maskine ved at vælge en "demote to backup domaine controller", men det felt har jeg desværre ikke.
jeg ved ikke hvorfor.

- nte : jeg kan ikke finde et program eller noget andet der kan "demote" en NT4 inden på det site.

- arnholst : du har ret Upromote kan både demote og promote, men i demo udgaven kan programmet KUN promote fra standalone til BDC og fra BDC til PDC.
Demo udgaven kan IKKE "demote". For at gøre dette skal man købe en licens.
jeg har ledt som en gal efter en crack eller en kode i diverse forums, på astalavista, forskellige warez zoner, og forskellige søgesmaskiner. Og jeg kan ikke finde en noget.

Men eftersom jeg efter hånden har brugt længere tid på at finde en "demote" metode end det tager at reinstallere maskinen, har jeg besluttet at reinstallere maskinen i stedet for.

I skal alle have mange tak for jeres hjælp, og jeg har fordelt pointene således:

- byfferzone for 10 point, da du ikke løste mit problem, men alligvel levere nogle oplysninger som jeg kunne bruge.

- arnholst for 50 point, da programmet ville kunne løse problemet, men jeg vil ikke betale for at bruge det én gang.
Avatar billede sterne Nybegynder
10. september 2003 - 13:25 #7
I disse Windows 2000 tider glemmer man tit hvor nemt det var i NT4 tiden ! :O)

Regel nummer 1 du skulle have installeret den som BDC og så ahve promoted den. Men jeg har før med sat 2 pdc op (kræver de er på samme Fysiske netværks segment/subnet) og så "brokker" den sig,  I SERVER MANAGER demoter du nu de "nye" og når det er OK - vælg den i servermanager og promote den, din "gamle" PDC bliver nu automatisk demoted.

Held og lykke
Avatar billede clr Nybegynder
18. september 2003 - 12:49 #8
- Sterne - tak for dit indlæg, det skal jeg huske til næste gang.

men på nuværende tidspunkt har jeg reinstalleret maskinen, og den fungere fint nu.