Avatar billede us-valle Nybegynder
31. august 2003 - 18:23 Der er 6 kommentarer

Abnormal Program Termination

Hej

Jeg sad en dag og spillede lidt Counter-Strike da følgende fejl pludselig opstod:

http://www.cs.auc.dk/~valle/fejl.bmp

Jeg aner ik hvorfor den opstod... jeg har spillet meget fra samme computer uden problemer. Jeg havde ik opdateret noget eller ændre nogle indstillinger... den kom bare ud af den blå luft. Det skal dog siges at nogle timer forinden havde jeg gamet til Warcraft3 hvor grafikken pludselig gik i kage og spillet frøs.

Jeg sidder ved en 950 T-bird på et Asus A7V bundkort. Gfx-kort er et Asus v9900 (FX5800) og jeg kører med 768MB SD-ram. Styrersytemet er XP pro, hvor jeg ikke har tweaket det på nogen måder.

Jeg har prøvet at reinstallere Counter-strike og opdatere mine GFX drivere dog uden hjælp. Desuden har jeg hentet et program (GeforceTweakUtility), som gør det muligt at optimere sin computer til gaming.

Jeg har søgt lidt på nettet og fundet at andre har samme problem, dog kan jeg ik finde en løsning på det. Jeg har ydermere læst mig til at formatering ikke hjælper, og vil af denne grund ikke kaste mig ud i det før det er højeste nødvendigt.

Hjælp mig tak :D
Avatar billede us-valle Nybegynder
31. august 2003 - 18:24 #1
Jeg har prøvet at reinstallere Counter-strike og opdatere mine GFX drivere dog uden hjælp.

Lige en lille stave fejl... der skulle ha stået

Jeg har prøvet at reinstallere Counter-strike og opdatere mine GFX drivere dog uden held.

:]
Avatar billede us-valle Nybegynder
31. august 2003 - 18:29 #2
Det skal yderligere siges at det nu også opstår ved andre spil, såsom Neverwinter nights... :(((
Avatar billede hottadpole Nybegynder
31. august 2003 - 19:22 #3
Av den var værre. Det første du bør gøre er at få hevet cpu køleren af og få pustet al støvet ud af den. En ny omgang termisk pasta og på med den igen. Tag alle kort og stik ud og sæt dem på/i igen. Ud med ram og i med den igen. Hvis du kører med flere ramklodser så prøv dig frem. Det kunne jo tænkes at nogle af tingene efterhånden er blevet lidt trætte.
Avatar billede toocool Nybegynder
31. august 2003 - 19:28 #4
hmmmm hvis du bruger et tweakprogram til dit grafkort, kunne det jo også være problemet.... prøv at sætte hastigheden lidt ned og se om det fortsætter.
Avatar billede us-valle Nybegynder
31. august 2003 - 20:07 #5
Jeg vil prøve det med at afmontere alt...

Ang. det tweak program... det ændre ikke på hastighed o.lign på gfx kortet... det eneste det gør er at sætte ting som vsync o.lign til optimal ydelse...
Avatar billede toocool Nybegynder
31. august 2003 - 23:29 #6
oki, så er det jo nok ikke det    *GG*