Avatar billede redhead Nybegynder
20. december 2000 - 20:12 Der er 5 kommentarer

Skrift-type

Jeg har set et sted (den gang www.kimberne.dk fandtes) at man kunne skrive med en special skrift-type uden at bruge billeder og uden at brugeren havde denne skript-type på sin computer. Jeg kunne godt tænke mig at i SKREV hvordan man gør og ike noget med at skrive at det kan man ikke fordi jeg har SET at man kan!
20. december 2000 - 21:11 #1
Kig på denne side og hent WEFT: http://www.microsoft.com/typography/default.asp
WEFT laver .eot som virker i IE på PC og MAC

Kig på dene side efter WebFont Maker som laver .pfr til IE og NS på pc :http://www.bitstream.com/categories/products/webfonttools/webfontmaker/index.html

(du er lidt fedet med pointene!? :-)
/def
Avatar billede redhead Nybegynder
20. december 2000 - 21:23 #2
Jeg er meget fedtet i det hele taget.
Hvorfor tror du at mine venner altid låner penge af mig? ;)
Ej det var fordi jeg ikke troede at det var så svært...
Det er jo ikke et helt script jeg beder om.
Avatar billede redhead Nybegynder
20. december 2000 - 21:24 #3
Jeg forhøjer hvis du uddyber det lidt mere på dansk.
20. december 2000 - 21:41 #4
Arhh.. der kom julestemningen frem i dig:-)

Nu vel:
Lad os tage en meget special font til lejligheden, som vi vælger at kalde Hest.ttf
For at den skal kunne ses af brugeren skal vi have smidt på websiten!

Mision:    Du skal lave en .eot fil.
Eot filen indeholder din skrift i den font du ønsker at vise. Den kan optimeres ved at man fravælger at vise specielle tegn f.eks. @£$€} osv...
Til at lave en eot fil skal du bruge WEFT fra MicroSoft, den er gratis og det er du jo nok ganske henrykt over at høre;-)

Jeg vil undlade at gå i detaljer med hvordan programmet virker, men når du har lavet filen (hest.eot) lægger du den f.eks i roden på website og kalder den med CSS:

<Style>
    @font-face {
        font-family: HestFont;
        font-style:  normal;
        font-weight: bold;
        src: url(hest.eot);
        }
    h1 {
        font-family: HestFont, arial, verdana;
        }
    p {
        font-family: HestFont, arial, verdana;
        }
</style>

/def
Avatar billede engrob Nybegynder
20. december 2000 - 22:22 #5
De har også gjort det på www.zulu.dk men det virker ikke i NS