Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
30. august 2003 - 15:29 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken bærbar til 10.000?

Hej
Jeg skal til at købe en bærbar

Den skal
- Have trådløst netkort (WLAN)
- Ikke være for tung (dvs omkring 2,5 kg)
- Ikke være grim at se på, men brugervenlighed
- Gerne have port til compact flash og infrarød
- glidepad mus

Elementer som
- harddiskstørrelse
- supersmarte 3D-grafikkort
- præinstallerede tingeltangelprogrammer (windows er heller ikke obligatorisk)
- mærke

er stort set ligegyldige, bare det ikke er en Compaq

Håber der er nogen der har nogen inputs

Har kigget på pentium-m PC'er, bl.a. snabel-a 40xx (købes host midtdata.dk) serien og Dells 500m serie (dell.dk)

Har haft godt gang i edbpriser.dk

mvh
Robin
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
30. august 2003 - 15:30 #1
-og så skal den selvfølgelig have mindst 256 mb ram - og så fik jeg vidst heller ikke sagt, at den IKKE behøver være idiotsikker for jeg skal nok finde ud af hvor tænd-knappen sidder selv :)
Avatar billede olholm Nybegynder
30. august 2003 - 15:37 #2
prøv at kigge på en ACER de laver efter sigende nogle af de bedste bærbare ! held og lykke med dit køb.

denne er fundet på www.acer.dk

TravelMate 803LCi_bt Intel Centrino, Pentium M - 1.6GHz, 15" SXGA+, 2x256MB, 64MB VRAM, 40GB HDD, DVD+CDRW, LAN+WLAN, Bluetooth, Win XP Pro LX.T2506.099
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
30. august 2003 - 16:20 #3
Jeg synes du skal købe dig denne bærbar
http://www.edbpriser.dk/computere/notebook-top10.asp?ID=1464658251
http://www5.pc.ibm.com/dk/products.nsf/$wwwPartNumLookup/_TR43DDK?OpenDocument
jeg ved godt at den koster noget mere end den måtte, men jeg tror de sidste penge er givet godt ud.
Avatar billede sir_loser Nybegynder
31. august 2003 - 01:11 #4
Holder med -qizmo-
Købe en IBM.....
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
31. august 2003 - 10:43 #5
olholm-> det er da en fed computer, men den koster jo knap dobbelt så meget som mit budget

gizmo->Jeg kigger nærmere på IBM'en

...og tænker stadig...
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
31. august 2003 - 10:48 #6
-tilgengæld er Acer 290LCi måske et bud til samme pris som IBM'en??
så får man 2x 256 ram og en 15" skærm i stedet..

Hvad er egentlig den store fordel med IBM udover klistermærket med de tre forløsende bogstaver i forhold til f.eks. Acer???
Avatar billede guanche Nybegynder
31. august 2003 - 10:52 #7
Hvad er egentlig den store fordel med IBM udover klistermærket med de tre forløsende bogstaver i forhold til f.eks. Acer???

kvalitet ,den service ibm giver
vi kører udelukkende ibm tp og har aldrig haft problemer med service hvis der er noget der er gået istykker
Avatar billede guanche Nybegynder
09. september 2003 - 11:35 #8
prøv evt og kig på dell der får du meget for pengene iforhold til ibm
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
17. september 2003 - 16:04 #9
Nu har jeg købt en Acer 290 LCi til godt 11½ tusinde - Centrino, WLAN, 15" skærm, IR, winXP Pro osv.. - den er lige kommet ind ad døren og fuck hvor er kiloprisen høj på sådan een :)
Det er en lækker maskine som barer kører derudaf