Avatar billede bananjoe Nybegynder
29. august 2003 - 14:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hotkeys i delphi

Er det muligt at bruge de hotkeys der er på et tastetur ( ikke alle self*) til at køre en procedure eller function

fx at lukke programmet når man trykker på en af genvejs tasterne
Avatar billede mr-super Nybegynder
29. august 2003 - 14:28 #1
open()hot->key()
}
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2003 - 14:41 #2
Mener borrisholt har lavet et komponent til det.. prøver lige at finde det.
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2003 - 14:42 #3
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2003 - 14:56 #4
Avatar billede bananjoe Nybegynder
29. august 2003 - 19:51 #5
Jeg har et component til at bruge hotkeys men jeg tænkte på de hotkeys der er på nogle tasteturer i toppen.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
29. august 2003 - 21:39 #6
Jeg tror desværre de bruger nogle specielle drivere (programmer) der er forskellige fra program til program.
Jeg tvivler på at der findes en standard på det område, men jeg er jo ikke ekspert i tastaturer, så måske :-)
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2003 - 21:42 #7
Neej tror også det bliver lidt svært... Kunne ikke "fange" mine knapper (på et logitech tastatur) med en keyboard hook.
Avatar billede bananjoe Nybegynder
31. august 2003 - 11:14 #8
Ok.
Tak for hjælpen alligevel
Avatar billede bananjoe Nybegynder
31. august 2003 - 11:15 #9
For at lukke Spørgsmålet