Avatar billede rumstaden Nybegynder
28. august 2003 - 08:44 Der er 5 kommentarer

RedHat som Exchangeserver

Hejsa!

Kan man på nogen måde få linux til at opføre sig på samme måde som en exchangeserver?? Hvis ja, hvordan?? Er LDAP vejen frem??

Jeg har pt. RedHat 9.0 installeret.

/Henrik
Avatar billede mfalck Praktikant
28. august 2003 - 09:10 #1
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. august 2003 - 09:17 #2
LDAP er outlook Express, du skal kikke på IMAP4 som protokol.
Avatar billede mfalck Praktikant
28. august 2003 - 09:53 #3
ldap = outlook express ?!?! æh hvad mener du lige med det?

tror du ikke at han med exchange-server mener - udover post - adresse-kartotek (her kan LDAP godt bruges), mødebooking, kalender, opgavestyring, fælles mapper og alt det andet som exchange kan ?
Avatar billede rumstaden Nybegynder
28. august 2003 - 10:30 #4
Det er lige præsis det jeg gerne vil have.
/Henrik
Avatar billede mfalck Praktikant
28. august 2003 - 11:21 #5
hehe - sorry at jeg udtalte mig på dine vejne :-)

jeg tror desværre at du skal købe det; der findes vist ikke en gratis udgave af exchange, som det fremgår linket i af min første kommentar.