Avatar billede rikkine Nybegynder
28. august 2003 - 02:10 Der er 29 kommentarer og
5 løsninger

Hvorfor lukker min XP mine spil ned?

Er der nogen der kan svare på hvorfor min XP lukker mit spil ned, som sagtens kan kører på en anden computer med samme spil??

Det starter fint op men så snart selve spillet skal igang lukker det ned af sig selv.

Nogen der har nogen idéer?

VH
Rikkine
Avatar billede dytti Novice
28. august 2003 - 02:29 #1
I spil er det ofte lyd eller grafikdriverne der er noget galt med, så et godt sted at starte, er at opdatere disse. Du kan finde stort set alt her:
http://www.driverzone.com

Hvis en opdatering ikke hjælper, kan du prøve at gå ind i "Kontrolpanel | System | Hardware | Enhedshåndtering" her skal du se efter om der er gule advarselstrekanter. Hvis der er nogle, er der fejl i de pågældende enheder/drivere
Avatar billede rikkine Nybegynder
28. august 2003 - 02:39 #2
Der er ikke nogle gule trekanter nogle steder...

Jeg har Geforce4 og sidder bag 2400mzh.

Den vil godt starte spillet op.

Men når jeg skal igang med at spille spillet efter det er loaded ind,
lukker den spillet ned og jeg kommer til bage på skrivebordet :-S
Rikkine
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
28. august 2003 - 02:43 #3
lyder som om installationen af spillet er defekt. prøv at fjerne det og installere det i et andet bibliotek
hvad er det for et spil - er det et Xp ik ka li
Avatar billede rikkine Nybegynder
28. august 2003 - 02:48 #4
Colin McRae ... Men det kører jo fint på en anden puter??

Hmm ville du f.eks foreslå at gemme det?
Avatar billede jinglebell Nybegynder
28. august 2003 - 07:23 #5
rikkini. jeg har haft nøjagtigt sammen problem som dig, med spillet. Soldier of fortune II Jeg kunne installere, starte spillet, men kort efter røg jeg bare ud på skrivebordet, jeg prøvede at reinstallere spillet 10-12 gange lige lidt hjalp det. Så spillet røg i skuffen igen :) Brugte ellers AMD 2600 + xp, 512mb pc3200ram, GeForce 4 TI4800SE, asus A7N8X Deluxe bundkort. så det burde ikke være min pc der ikke er kraftfuld nok.
Avatar billede ird Praktikant
28. august 2003 - 07:46 #6
Prøv at skifte din driver med denne http://www.nvidia.com/page/search.html?keywords=40.72 Men fjerne lige den anden først via tilføj/fjern.

Inden kan du lige prøve at onlinescanne for virus:

http://www.anti-trojan.net/en/onlinecheck.aspx

http://www.pandasoftware.com/activescan/

Prøv evt. at hente en patch til spillet.

Har du alle updates fra windowsupdate?

Er spillet ulovligt er der stor sandsynlighed for at der er fejl på det!

Hent evt. aida32 http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=aida32&tg=dl-2001

Installere det>>>Gå ind under pc og derefter sensor og find temperatur på motherboard og CPU
Avatar billede magictouch Nybegynder
28. august 2003 - 09:03 #7
er det kun et spil?
Avatar billede rikkine Nybegynder
28. august 2003 - 09:25 #8
Magictouch Ja det er kun det ene spil. Har tjekket for vira osv.
Avatar billede ird Praktikant
28. august 2003 - 10:02 #9
Så er det jo nok spillet der har en fejl!

Har du hentet en ny patch til det
Avatar billede magictouch Nybegynder
28. august 2003 - 10:28 #10
Hvilket spil,der kan vær forskellige årsager til fejl, afhængig af hvilket spil det er.
Avatar billede rikkine Nybegynder
28. august 2003 - 10:41 #11
hmm forstår så ikke det kan kører fejlfrit på en anden computer når det selvsamme spil bliver installeret...
Avatar billede magictouch Nybegynder
28. august 2003 - 10:52 #12
Det kan jo være at den anden computer er sat op på en anden måde end din.
Avatar billede ird Praktikant
28. august 2003 - 10:56 #13
eller denne anden person har hentet en patch!!
Avatar billede rikkine Nybegynder
28. august 2003 - 11:10 #14
har denne ikke.. Vi kører med samme OS og det er mig selv der har installeret spillet*GS*
Avatar billede tander Nybegynder
28. august 2003 - 11:14 #15
Prøv at se her. Codemasters support omkring Colin McRae.

http://www.codemasters.com/support/faqs.php?gameid=1151
Avatar billede magictouch Nybegynder
28. august 2003 - 11:20 #16
ja okay men så må det jo være din computer der mangler noget, driver, opengl, opgradering af grafikkort, directx patch, der er mange muligheder, så hvordan lukker det ned
Avatar billede dytti Novice
28. august 2003 - 11:36 #17
Har du prøvet at sætte kompatilitet til win98?
Gøres ved at finde spillets "exe" fil, og højreklikke på den. vælg derefter kompatilitet
Avatar billede rikkine Nybegynder
28. august 2003 - 11:51 #18
>Magic det starter spillet fint men så snart jeg skal til og kører det i champions ship lukker det ned og skrivebordet kommer frem :-)
Avatar billede tander Nybegynder
28. august 2003 - 11:58 #19
Hvis den lukker i camp mode så installer denne patch og det skulle virke

http://www.codemasters.com/support/findpatches.php?showdetails=7744
Avatar billede rikkine Nybegynder
28. august 2003 - 12:15 #20
skal jeg afinstallere spillet, installere det på ny og så downlaoded den patch?
Avatar billede tander Nybegynder
28. august 2003 - 12:19 #21
det skulle være nok at bare installere denne patch uden at geninstalere spillet
Avatar billede ird Praktikant
28. august 2003 - 13:03 #22
Svar: ird

Sagde allerede fra start at du manglede en patch!???
Avatar billede ird Praktikant
30. august 2003 - 10:07 #23
Er det løst og kan du lukker her?
Avatar billede rikkine Nybegynder
01. september 2003 - 17:16 #24
nope
Avatar billede rikkine Nybegynder
03. september 2003 - 07:46 #25
Mangler stadig nogle råd i denne tråd her!
Avatar billede dytti Novice
09. september 2003 - 18:29 #26
mon det snart er lukketid her?
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. september 2003 - 20:15 #27
Har du brænder drev? prøv derfra
Eller søg efter kernel32.dll, hvis du har mere end den i systen32
Så prøv at slet dem, det virkede for mig
Avatar billede ird Praktikant
26. september 2003 - 12:59 #28
Kunne du ikke give lyd her eller feedback om hvordan det gik!!
Avatar billede rikkine Nybegynder
26. september 2003 - 20:40 #29
Har prøvet det der er skrevet...
Hvis det havde hjulpet var tråden sikkert også færdig og lukket IRD!
Avatar billede magictouch Nybegynder
27. september 2003 - 05:10 #30
Er det en brændt skive du kører med, for du skriver i spg, det samme spil!Hvis det er tilfældet, får du det aldrig til at køre på en XP.
Avatar billede rikkine Nybegynder
27. september 2003 - 17:09 #31
Magictouch....
Som jeg skriver de andre maskiner kører spillet fint på...Det er også XP der er på dem!
Avatar billede ird Praktikant
13. oktober 2003 - 09:08 #32
mon ikke her snart kommer lidt feedback omkring problemet eller evt en afslutning :-)
Avatar billede jariroed Nybegynder
19. januar 2006 - 01:28 #33
Jeg vil gerne slutte mig til problemet,jeg har adskillige spil hvor xp lukker spillet ned og lægger det i en boks på processlinen på skrivebordet, man åbner så spillet igen ved at klikke på boksen, men det er træls da det sker hyppigt.
bruger pentium 4 m. 1024 ram, radeon 9600tx grafikkort m 256mb ram.
spillene er bla, toca racedriver, real estate tycon, min datters Lilo og Stitch m.m
alle spil som skulle være compertible med xp.
Håber at nogle kan hjælpe.
Avatar billede jariroed Nybegynder
23. januar 2006 - 16:03 #34
jeg har fundet ud af at det er messenger der laver problemer,deaktiver messenger og problemet er løst.