Avatar billede souledge Nybegynder
19. december 2000 - 21:44 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

PC-Udlejning til lave priser?

Jeg skulle se om jeg kunne finde nogle priser for en skole.
Det drejer sig om en folkeskole, hvor 40 elever skal til eksamen og har valgt at bruge computere.
Problemet er bare skolens kapacitet kun rækker til 20 elever, der simpelt hen ikke flere computere på skolen.
Derfor vil det være interessant at se hvad det vil koste at leje 15-20 maskiner, gerne inklusiv levering, installation og den slags sådan at maskinerne er lige til at bruge.
Det behøver slet ikke at være Athlon and Pentium3, blot en maskine egnet til Word og Works, altså f.eks P133 MHz med 32 MB RAM og 1 GB Harddisk.
Hvis der er nogle der kan give mig nogle gode priser til diverse firmaer, til en pris som en skole kan betale sig fra, så udloves der 200 point!
Avatar billede souledge Nybegynder
19. december 2000 - 21:46 #1
Forresten skal maskinerne lejes i 1 uge(5 dage), de skal have netkort så de kan kobles på skolens computere!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
19. december 2000 - 21:56 #2
Du kan finde en hel del informationer, priser m.v. på >>
http://www.sttc-pcudlejning.dk/
Avatar billede tommyf Nybegynder
19. december 2000 - 21:57 #3
Kan I ikke lade eleverne vælge at medbringe deres egne computer?
Det gjorde min skole sidste år, ca. 60% havde selv med...
Avatar billede souledge Nybegynder
19. december 2000 - 22:05 #4
SSTC\'s pcudlejning som vist er en del af dyre Zitech er bestemt ikke billige!
Avatar billede souledge Nybegynder
19. december 2000 - 22:06 #5
>Kan I ikke lade eleverne vælge at medbringe deres egne computer?
Det gjorde min skole sidste år, ca. 60% havde selv med...

Det gør vi nok også, men hvis det kunne lade sig gøre at leje dem istedet, så ville det være nemmere. Det er jo muligt at nogle elever giver sig til at spille så snart læren kigger væk!
Avatar billede repsac Nybegynder
19. december 2000 - 22:16 #6
Det er vel mere eller mindre deres eget problem ...

Er det ikke noget med at en skole skal kunne stille computer til rådighed til x% af eleverne? - det gælder vel ikke kun til årsprøver/eksamener (?)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
19. december 2000 - 22:20 #7
Kan vi ikke lige få budgetgrænsen med i spørgsmålet så?
Det virker jo som om den er lettere relevant.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
19. december 2000 - 22:23 #8
Avatar billede xtom2 Nybegynder
19. december 2000 - 22:42 #9
Avatar billede souledge Nybegynder
19. december 2000 - 23:30 #10
Både V-Tech og Zitech er for dyre, mens HSE2 ser mere fair ud...men der står intet om hvor firmaet ligger, eller om deres fysiske adresse.
Kun et telefonnummer og en e-mail adresse!

Faktisk virker det mærkeligt at firmaet tilbyder USA rejser, gods-transport og PC-udlejling - det lyder ikke som noget stort firma eller et firma med bred viden.
Informationen er meget kort, derfor giver jeg dig nogle af pointene, og beholder selv resten!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
20. december 2000 - 00:10 #11
STTC er ikke Zitech-ejet, de deler blot adresse.

dgs.dk søgning på HSE-2\'s telefonnummer:

Henrik Schjødt
Tlf 20 99 44 96
Tlf 40 86 44 96
Thygesmindevej 63
7000 Fredericia
Avatar billede xtom2 Nybegynder
20. december 2000 - 00:18 #12
Iøvrigt synes jeg din fordeling af points sutter en smule.
Avatar billede tommyf Nybegynder
20. december 2000 - 07:23 #13
Xtom´>>> En del.

Spiller ligeså snart læren kigger væk? Det er sgu bare synd for dem, hvordan kan I være sikker på at de andre ikke går på nettet eller begynder at spille 7-kabale?
Avatar billede souledge Nybegynder
20. december 2000 - 18:34 #14
>Det er sgu bare synd for dem, hvordan kan I være sikker på at de andre ikke går på nettet eller begynder at spille 7-kabale?

Det kan vi heller ikke, men en ren computer hvor der ikke ligger alverdens programmer installeret hjemmefra, er lidt sikre.
Desuden skal computerens netværks-indstillinger sættes op for at bruge skolens internet, og hvad angår 7 kabale - det er en valgfri komponent, og den kan vi fjerne fra Windows 95/98.

Det er lidt svære at lege \"administrator\" for børnenes egne computere!

>Iøvrigt synes jeg din fordeling af points sutter en smule.
Synes du selv dit svar er 200 point værd?
Jeg efterlyste et firma som kunne levere billigt, et firma med kvalitet og sikkerhed, men en amatør som bruger samme telefon-nummer privat og i firmaet er ikke det vi mangler.
Han har sgu\' sikkert ikke engang 20 modeller af samme maskine, de forskellige han viser er sikkert dem han har!
Altså nogle K6\'ere, lidt Celeron\'er, et par Pentium\'er og nogle Athlons!
Avatar billede souledge Nybegynder
20. december 2000 - 18:36 #15
Det er muligt at der ikke findes billige og service-bevidste firmaer, men det betyder der ikke findes noget svar på mit spørgsmål ud over Nej, jeg kan ikke hjælpe dig.

Og det spørgsmål bringer mig ikke længere end da jeg startede!
Avatar billede souledge Nybegynder
20. december 2000 - 18:37 #16
Ville du ikke finde det unfair at skulle af med 20 kr til oplysningen, for at ringe til dem - også selvom at de ikke havde det nummer du manglede da det enten ikke kunne findes - var hemmeligt eller forkert!
Avatar billede tommyf Nybegynder
20. december 2000 - 22:56 #17
souledge>>> *he* det nej er nok det eneste i dette spørgsmål der kan besvare spørgsmålet...

Sættes op til skolens internet? Hvorfor pokker skal folk kunne gå på internettet under en prøve? Det er der sgu ingen logik i?

Og hvis nogen havde sagt at vores skulle køre på skolens lorte internet kunne vi da selv have klaret det inden der var gået 3 min. Det tager mig vel ca. 50sec at omstille en computer når vi kommer hjem.
Avatar billede souledge Nybegynder
20. december 2000 - 23:10 #18
>Sættes op til skolens internet? Hvorfor pokker skal folk kunne gå på internettet under en prøve?

Hvis du ligger til det, så skriver jeg FOR.
Det betyder at eleverne kan IKKE gå på internettet uden at indstillingerne bliver sat op, og det er kun administratoren som har adgang til de indstillinger.
Computerne skal ikke på internettet, det skal bare på LAN\'en, så de kan udskrive til serveren!

Desuden, siger jeg ikke at VI SKAL LEJE COMPUTERE, jeg vil bare undersøge mulighederne for det...men jeg kan konstatere at det nok bliver for dyrt!
Avatar billede tommyf Nybegynder
20. december 2000 - 23:12 #19
Uhaa som du råber, pas nu på du ikke bliver hæs ;)

Vi havde hver sin printer med.. *bare for at vride kniven rundt i såret*
Avatar billede souledge Nybegynder
20. december 2000 - 23:16 #20
>Hvis du ligger til det, så skriver jeg FOR.

Jeg mente \"Hvis du Kigger til det, så skriver jeg FOR.
Avatar billede souledge Nybegynder
20. december 2000 - 23:17 #21
>Vi havde hver sin printer med..

Ihh.....sikke rationelt...I gemte sikkert også på diskette, ikke?
Avatar billede nomiz Nybegynder
20. december 2000 - 23:20 #22
Jeg lod lige mærke til hvad det kostede at leje en:
450 Mhz P3
128 PC100 ram
19\" TFT skærm
3D-kort
Laseprinter
Scanner
Mus, tastatur
TV-grabber kort
Soundblaster Live!

Leje i en måned: 18362,50,- * 20 maskiner = 362250 kr...
Se dét var billigt!!
Avatar billede nomiz Nybegynder
20. december 2000 - 23:20 #23
lol
Avatar billede souledge Nybegynder
21. december 2000 - 00:33 #24
>Leje i en måned: 18362,50,- * 20 maskiner = 362250 kr...
Se dét var billigt!!

BWAHAHAHAHAH......
Avatar billede tommyf Nybegynder
21. december 2000 - 07:27 #25
souledge>>> For at det ikke skal være løgn jo. Hvad ville du have gjort hvis én af computerne var gået ned og hele lortet kun var på dens harddisk?

Hva\' fanden skulle vi gøre? Have den samme printer at skrive ud fra? Vi må jo ikke engang rejse os op og så hente det. + en gang lort det ville være at skulle sidde og vente på at de andre skrev ud.