Avatar billede dennism Nybegynder
27. august 2003 - 13:37 Der er 31 kommentarer og
2 løsninger

Mobil: Hvilken abonnement?

Jeg har iøjeblikket mobil abonnement hos http://www.smarttalk.dk.
Jeg overvejer nu at skifte til enten http://www.telmore.dk eller http://www.selvhenter.dk!

Hvilket synes I jeg skal vælge, eller skal jeg beholde mit nuværende abonnement?

Den største grund til at jeg gerne vil væk fra Smarttalk, er at de tar' 25,-, hvis man bruger under 50,- pr. md.! Og iøvrigt tar' de også 50øre i opkaldsafgift. Den eneste fordel, er at en SMS kun koster 19øre (med 20øre hos de andre).

Hvad skal jeg vælge?
Avatar billede htmlkongen Novice
27. august 2003 - 13:39 #1
Dit forbrug er alt afgørende hvad du skal ha! Skriv hvaor mange sms du sender og hvor meget du snakker
Avatar billede htmlkongen Novice
27. august 2003 - 13:40 #2
Forresten så er det er rigtig krejler abbonnement, det kan aldrig betale sig at få de der "trin og trin" abonnementer. (Bare til en anden gang ) :)
Avatar billede htmlkongen Novice
27. august 2003 - 13:40 #3
Men ville anbefale www.cbb.dk
Avatar billede htmlkongen Novice
27. august 2003 - 13:41 #4
Abonnement 0,00
Fast minutpris 0,99
Minimumsforbrug 0,00
Pris pr. SMS 0,19
Avatar billede justdoit Nybegynder
27. august 2003 - 13:45 #5
Jeg selv bruger Telmore og jeg INTET at klage over der!

Har dog lige været inde og se på selvhenter.dk og det ser absolut også fint ud!
Avatar billede dennism Nybegynder
27. august 2003 - 13:46 #6
"trin for trin"-abonnementer? Hvad mener du?

Jeg ringer stortset ikke fra min mobil, men skriver nok omkring 8 SMS'er om dagen!

Cbb ser rimeligt uprofessionelt ud!
Avatar billede htmlkongen Novice
27. august 2003 - 14:16 #7
Cbb er billigt! Trin for trin: Nu mere du snakekr jo mere falder prisen i minuttet: men jo mere betaler du: ergo tager de numsen på dig. Men jeg tror også Telmore er ok, det har min mor og hun er meget glad for det, men det er klart at du skal ha et abonnement der ikke koster noget om måneden så lidt som du snakker. Jeg ville anbefale CBB eller Telmore hvis det var mig! :) God fornøjelse :)
Avatar billede dennism Nybegynder
27. august 2003 - 14:44 #8
Selvhenter.dk er da ikke trin for trin!
Avatar billede htmlkongen Novice
27. august 2003 - 14:47 #9
har jeg heller ikke sagt :) Sagde bare at trin for trin snyder kunder HELT vildt :)
Avatar billede the_collector Novice
27. august 2003 - 14:49 #10
Ulemper ved CBB,
Du skal selv tanke op!
Telefon spærres ved negativ saldo!
Du skal tilmelde dig udland for 499 kr.

Ulemper ved Telmore
Du skal tanke op med kreditkort!
Telefon spærres ved negativ saldo i 7 dage eller > 200 kr.!
Gebyr 7,50 ved forbrug under 50 kr. på 3 mdr.

Vælg selv.
Avatar billede htmlkongen Novice
27. august 2003 - 14:51 #11
Udland: Koster kun 100
Avatar billede the_collector Novice
27. august 2003 - 14:53 #12
Selvhenter tager 20 kr hvis du ikke har inden for de sidste 3 mdr har brugt for 50 kr. Beløbet er sandsynligvis per måned, da de ikke skriver hvor tit det opkræves.

Så min anbefaling er hvis du skal bruge den i udlandet, vælg Telmore, ellers Telmore eller CBB.
Avatar billede the_collector Novice
27. august 2003 - 14:54 #13
Sakset fra CBB's hjemmeside så står der faktisk
"Tilmelding til brug i udlandet koster i alt 499 kr" Jeg tror mere på CBB end htmlkongen i denne sammenhæng.
Avatar billede htmlkongen Novice
27. august 2003 - 14:55 #14
CBB er vinderen stadig i syns jeg :)
Avatar billede the_collector Novice
27. august 2003 - 14:56 #15
Men ret skal være ret. De 199 bliver overført til taletidskontoen. Så hvis du næsten aldrig ringer, er det en dårlig forretning og har brug for udlandstelefoni/SMS.
Avatar billede htmlkongen Novice
27. august 2003 - 14:57 #16
Hmmm okay fair. Så har de sku lavet det om, min mor gav kun 100. Hmmm fair
Avatar billede dennism Nybegynder
27. august 2003 - 15:00 #17
the_collector >>

Kan telmore bruges i udlandet?
Avatar billede the_collector Novice
27. august 2003 - 15:03 #18
Se også denne sammenligning
http://www.fi.dk/test/telefoni/taletidskort/test/010/
http://www.fi.dk/test/telefoni/taletidskort/test/005/
Det koster 300 kroner hvis du ikke taler for mindst 99 kr/halvår hos CBB. Hos Telmore koster det kun 45kr/halvår.
Avatar billede the_collector Novice
27. august 2003 - 15:03 #19
Ja det kan. Det koster 99 kroner i oprettelse.
Avatar billede the_collector Novice
27. august 2003 - 15:04 #20
Men se de to links jeg sendte ovenfor. Jeg bliver mere og mere overbevist om at Telmore er langt bedre end CBB. Specielt efter FI's test.
Avatar billede dennism Nybegynder
27. august 2003 - 15:05 #21
Kan jeg få lidt respons på selvhenter kontra telmore?

Det er en af de to, jeg vil skifte til!
Avatar billede the_collector Novice
27. august 2003 - 15:07 #22
Fordelen ved Telmore er også at det er gratis at tage det gamle nummer med. Hos CBB koster det kassen (100 kr).
Avatar billede the_collector Novice
27. august 2003 - 15:08 #23
Avatar billede dennism Nybegynder
27. august 2003 - 15:09 #24
Se disse to:

http://www.fi.dk/test/telefoni/taletidskort/test/010/
http://www.fi.dk/test/telefoni/taletidskort/test/014/

Jeg vil faktisk sige, at der er flest fordele ved Selvhenter!
Avatar billede the_collector Novice
27. august 2003 - 15:10 #25
Med selvhenter kan du ikke ringe op fra udlandet og hjem. Det kan du med Telmore. Det er nok der den største forskel på de to er.
Avatar billede the_collector Novice
27. august 2003 - 15:12 #26
Hos selvhenter skal du bruge det beløb du har købt for inden for 6 måneder. Hos Telmore er der ingen udløb.
Avatar billede the_collector Novice
27. august 2003 - 15:14 #27
Men vurder selv ud fra dine behov, hvad du synes ser bedst ud for dig. Det er trods alt dig som skal have abonnementet.
Avatar billede the_collector Novice
27. august 2003 - 15:16 #28
Men du skal vide, at har du behov for at ringe op, når du er i udlandet, så er det (som det er i dag) umuligt med selvhenter. Så skal du have et abonnement som kan det. Jeg har selv indimellem behov for at ringe fra udlandet og har efter denne lille øvelse her besluttet mig for, at det er Telmore jeg vil skifte til.
Avatar billede the_collector Novice
27. august 2003 - 15:18 #29
htmlkongen>>Tja, hvad de taber på karusellen, prøver de på at hente ind på gyngerne.
Avatar billede the_collector Novice
27. august 2003 - 15:19 #30
Hvis du ser på skemaet fra FI, så kan du se at med selvhenter kan du ringe TIL udlandet, men ikke I udlandet.
Avatar billede briller12 Nybegynder
27. august 2003 - 16:57 #31
Bor du på landet skal du ikke vælge selvhenter, Sonfons dækning er under alt kritik!

Mvh
Mads
Avatar billede snv Nybegynder
28. august 2003 - 12:07 #32
Her er et godt sted hvor man kan sammenligne priser. det er nemt og overskueligt.

http://www.telepriser.dk/
Avatar billede htmlkongen Novice
02. oktober 2003 - 22:04 #33
Lukketid?