Avatar billede sysmus Nybegynder
19. december 2000 - 19:50 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

flyt rettighederne med

Hjælp! Jeg har sat en HD mere i min NT server. -hvordan flytter jeg bibeloteksmapper fra en fysisk HD (C:\\) til en anden fysisk HD (D:\\) så rettighederne til brugerne følger med?
Avatar billede kjalle Nybegynder
19. december 2000 - 19:55 #1
Du kan lave en spejling - det er vidst nok det eneste du kan gøre !!!! Brug evt. Drive Image Pro fra PowerQuest !
Avatar billede kjalle Nybegynder
19. december 2000 - 19:55 #2
Ved ikke jeg har forstået din spm korrekt ?
Avatar billede kjalle Nybegynder
19. december 2000 - 19:55 #3
Ved ikke jeg har forstået din spm korrekt ?
Avatar billede sysmus Nybegynder
19. december 2000 - 20:00 #4
jeg kan ikke lave en spejling! det er kun homebibleotekerne og nogle fællesmapper der skal flyttes. findes der ikke en eller anden fancy komando der bibeholder rettighederne i bibiloteksmapperne?
Avatar billede kjalle Nybegynder
19. december 2000 - 20:09 #5
OK nu forstår jeg hvad du mener ..... Du er bange for at rettighederne forsvinder når mappen flyttes over på drev d .... damn .... Du skal ud i Dos Prompten og bruge en xcopy kommando ..... skriv xcopy/? og se .... det ser ud til at du skal gøre sådan her:

xcopy/o/x c:\\mappe d:\\mappe
Avatar billede sysmus Nybegynder
19. december 2000 - 20:26 #6
jeg kan godt køre xcopy, men parameterne /o/x vil den ikke akseptere. men xcopy tager ikke rettighederne med.
Avatar billede kjalle Nybegynder
19. december 2000 - 20:35 #7
der står den skal tage rettighederne med jo !!!!! Hvorfor vil den nu ikke acceptere dem ?
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. december 2000 - 20:39 #8
Det er NTFS det andet drev, ik? :)
Avatar billede guggemand Nybegynder
19. december 2000 - 20:43 #9
xcopy /o /x /e /h c:\\jeg\\vil\\kopieres d:\\her\\til
Avatar billede sysmus Nybegynder
19. december 2000 - 20:44 #10
ja! :-)
jeg har afprøvet det på mit hjemmenetværk, men imorgen prøver jeg lige på serveren på arbejdet. Det er der jeg skal have det flyttet.
Avatar billede kjalle Nybegynder
19. december 2000 - 20:49 #11
gugge << er det ikke det samme som jeg skrev ?
Avatar billede postmosen Nybegynder
20. december 2000 - 14:46 #12
Du skal bruge SCOPY programmet. Kan downloades fra www.microsoft.com

Hent iøvrigt også dine shares fra reg-databasen og \"flyt\" dem til evt. ny drev betegnelse
Avatar billede sysmus Nybegynder
20. december 2000 - 17:12 #13
Hej postmosen! det er lige det program jeg har eftersøgtmen jeg har ikke vist hvor det lå, og det kan godt være jeg er lidt tung, men jeg kan sg. ikke finde hos microsoft.com jeg har også ledt tidligere. Er der et fancy sted jeg bør kende til?
Avatar billede sysmus Nybegynder
20. december 2000 - 17:38 #14
Hej Postmus nu har jeg fundet den det fungerer hvis der er andre de mangler den findes den på http://www.winsystems.com/resources/appnotes/sbcs_1.htm.
Avatar billede postmosen Nybegynder
20. december 2000 - 22:16 #15
Anbefaling: Køb evt Windows NT Resource Kit 1 + 2 hvor der er mange spændende ting. Hvis du abonnerer på Technet modtager du også disse ting. Kan stærkt anbefales.

God jul og Godt Nytår
Skriv evt. om andet til postmosen@post.tele.dk

Henrik
Netværks-konsulent