Avatar billede thch Nybegynder
27. august 2003 - 07:22 Der er 5 kommentarer

Ombygning af RF-modulator i DVD recorder

90 points på højkant her !!

Hvem kan sætte mig i kontakt med en person/firma som kan ombygge min engelsk indkøbte Toshiba RD-XS30 Harddisk/DVD recorder.
Den har PAL-I i RF-modulatoren, men som bekendt benytter man PAL B/G i Danmark - så jeg får ingen lyd med fra tuneren.
Optageren har kostet mig kr. 7.000, så jeg er ikke interesseret i at spendere 3-4.000 på en ekstern konverter.

Der må da findes en person der kan klare dette?

På forhånd tak
Thch
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
27. august 2003 - 08:23 #1
Hej, på www.ing.dk (Ingeniøren) har de et debat-forum for bla. elektronik, hvis du ikke allerede har smidt dit spørgsmål her, så prøv endelig. Jeg tror at sandsynligheden for at finde kvalificeret hjælp mht. elektronik er større der.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
27. august 2003 - 10:15 #2
Kan du se hvilken modulator, der er brugt? Det vil hjælpe med at vurdere opgavens omfang.

Hvorfor bruger du forresten ikke bare SCART? Modulatoren kan vel alligevel ikke levere stereo lyd.
Avatar billede thch Nybegynder
27. august 2003 - 10:22 #3
Jeg går ud fra at det er en standard RF-modulator (som i enhver videomaskine). Jeg bruger SCART nu, men vil gerne kunne bruge tuneren i min spille - dvs. mulighed for at optage flere programmer fra forskellige kanaler vha timer-recording.
Jeg skal gerne skille den ad for at se det præcise fabrikat etc. på modulatoren, hvis det vil hjælpe?
Avatar billede redhat9user Nybegynder
27. august 2003 - 10:46 #4
Ups, ja, jeg forholdt mig til modulatoren, men problemet er naturligvis det samme for modtageren.

Ja, prøv at skille den ad og se fabrikat og type, der findes mindst 100 forskellige.

Mit umiddelbare gæt er at du får problemer med at optage stereo.
Avatar billede thch Nybegynder
08. september 2003 - 13:56 #5
Fik ikke taget mig sammen til at skille den ad - fik fra anden side at vide at det ikke er nok med RF-modulatoren - Nicam dekoder skal også skiftes mv.
Så jeg har droppet projektet og bruger en video i AV-indgangen i stedet.