Avatar billede sus Nybegynder
03. september 1999 - 11:06 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Scandisk driller

Når jeg vil køre Scandisk i win 98 kommer en melding om at Windows eller et program har skrevet til Scandisk 10 gange osv.osv. Når jeg svarer nej til fortsat at få meldingen fortsætter Scandisk med at køre på mapper og filallokeringsenheder skiftevis, men den kommer ikke videre. Har kørt sådan op til ½ time. Jeg har lukket alle programmer, programlinier osv. Filer mv. er checket for virus (seneste version af Panda).
Hvad kan der være galt? Hvordan sparker jeg Scandisk i gang igen. Indstillingen er standard med automatisk udbedring af fejl.
Avatar billede snowball Novice
03. september 1999 - 11:19 #1
Scandisk starter hele tiden forfra fordi at Windoze skriver på C drevet. Det samme sker med Defrag. Hvordan man kommer uden om det kan jeg desværre ikke lige huske.

Snowball
Avatar billede renny Nybegynder
03. september 1999 - 11:34 #2
Det ligner noget som jeg har prøvet, jeg prøvede at køre norton diskdoktor og derefter virkede scandisk.

Renny
Avatar billede gozar Nybegynder
03. september 1999 - 11:36 #3
Prøv evt at starte op i safe mode
Avatar billede snowball Novice
03. september 1999 - 11:54 #4
Ja, hvis du kan få fat på Norton Utilities, ville det være bedere. Den finder også mange flere fejl end scandisk gør, og så er den ikke så "fintfølende" mht. om Windoze skriver på det drev den er ved at checke.

Snowball
Avatar billede hobbez Nybegynder
03. september 1999 - 12:01 #5
Er det i forbindelse med DEFRAG-kørslen?I så fald: Prøv at lukke alle programmer og slå screensaveren fra.

Tryk CTRL-DEL og se om der er programmer der kører. Luk/stop alle overlødige programmer, incl. anti-virus. Når alle unødige programmer er stoppet (det burde kun være en eller to stykker på din task-list) så prøv at køre scandisk igen.

Hjalp det?
Avatar billede snowball Novice
03. september 1999 - 12:05 #6
Hobbez: Prøv lige og læs overskriften !!!

Snowball
Avatar billede i11uzion Nybegynder
03. september 1999 - 12:47 #7
Du kan bare køre Scandisk fra dos, så virker det...
Avatar billede aleks Nybegynder
03. september 1999 - 13:42 #8
Det er sikkert opgavestyringen der står og poller opgaver, prøv følgende:

Højreklik på Opgavestyring ved siden af uret, kan du vælge "Afbryd Opgavestyring" mens du kører Scandisk.

Det skulle få Scandisk til at køre igennem.
Avatar billede jumper Nybegynder
03. september 1999 - 16:21 #9
Det er din virtuelle hukommelse der driller.

Som standard er Windows sat til selv at styre virtuel hukommelse, men så står den til gengæld også og ændrer størrelsen på din swapfil konstant.

Gå ind og giv en fast størrelse til din swapfil, så er problemet løst.

Problemet opstår fordi Windows konstant ændrer størrelsen på din swapfil, og dermed er indholdet af din harddisk ændret og den skal starte forfra.

/Thor
Avatar billede hobbez Nybegynder
03. september 1999 - 20:49 #10
Snowball: Sorry, min fejl, selvfølgelig er det ikke under Defrag - der skulle have stået under ovefladescanningen.

Det ændrer dog ikke på at mit forslag KUNNE være en løsning :o)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
03. september 1999 - 23:27 #11
Men hvis intet andet virker, kan man jo bare genstarte i DOS og køre Scandisk derfra...
Avatar billede jumper Nybegynder
04. september 1999 - 03:22 #12
Giv swapfilen en fast størrelse, så er problemet løst!

/Thor
Avatar billede sus Nybegynder
07. september 1999 - 10:00 #13
Hobbez løsning 12.01 virkede fint. Jeg kan bare ikke finde ud af at give pointene. Når jeg har afvist de to mulige der popper frem, så er det bare slut. Måske glemte jeg lige at læste teksten med "småt".
Avatar billede hobbez Nybegynder
07. september 1999 - 10:04 #14
Så prøver du bare at acceptere DENNE her :o)