Avatar billede ibwca Nybegynder
26. august 2003 - 09:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

billedet har for mange kb.

Jeg har en hjemmeside med billeder men de er for tunge kan man gøre dem mere lette at downloade alså minder pix eller hvad det hedder
Avatar billede biermeister Nybegynder
26. august 2003 - 09:26 #1
Du kan f.eks. konvertere billederne til et lidt mere "miljøvenligt" format, som f.eks. GIF. Hvis du har Adobe Photoshop ved hånden ahr den mange muligheder for at lave billeder i nogenlunde kvalitet der næsten in genting fylder.
Avatar billede gertp Nybegynder
26. august 2003 - 09:28 #2
billeder konverteres til jpg, tegninger til gif. start evt med at beskære billederne så kun det væsentlige kommer med.
Avatar billede ibwca Nybegynder
26. august 2003 - 09:28 #3
de ligger i *.jpg og fylder  ca 750 kb
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 09:29 #4
Du kan resize dem og komprimere dem yderligere vha. af et grafikprogram som photoshop. Hvilket program har du?
Avatar billede ibwca Nybegynder
26. august 2003 - 09:41 #5
det var det som gertp sagde det har jeg prøvet i paint og det hjalp tak for hjælpen i er bare gode
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 10:21 #6
Hvis det skal gøre ordentligt, burde du nok hente et program til det. Paint er ikke meget værd. Prøv f.eks. Paint Shop Pro http://download.com.com/3000-2192-10200691.html?tag=lst-0-1