Avatar billede kainunicorn Nybegynder
24. august 2003 - 10:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Netbank glemmer bruger/hvor sikkerhedsnøgle ligger

Jeg bruger netbank, men hvergang jeg skal logge på, skal jeg selv ned på harddisken og finde sikkerhedsnøglen. Hvordan får jeg det lavet sådan at netbank husker hvor sikkerhedsnøgler ligger, så jeg kun skal indtaste password?
Avatar billede jnissen Nybegynder
24. august 2003 - 10:15 #1
Hvilken netbank bruger du?
Avatar billede vama Nybegynder
24. august 2003 - 10:20 #2
Hejsa.
Du skal først have "gemt" en nøgle.Det gør du der, hvor du også skriver aftalenummer og password.Under funktioner, trykker du på : gem nøgle.Derefter kan du samme sted trykke på :Gendan nøgle.

Så skulle den være gemt og du behøver kun taste password.

Mvh
vama
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. august 2003 - 11:18 #3
Jeg tror vama har givet det korrekte svar.
Hvis nu det alligevel ikke virker, så ligger der 2 filer i c:\danskebank\priv\priv\
esec.ini (med aftalenummeret)
keypath.ddb (med stien til nøglen)

Check at disse 2 er korrekte og at stien ned til filerne er ok.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. august 2003 - 12:04 #4
ellers kan du tilføje stien i Egenskaber for denne computer>Avanceret>Miljøvariabler - nede under Systemvariabler finder du Path, vælg rediger og tilføj stien for netbank.
Avatar billede kainunicorn Nybegynder
24. august 2003 - 13:34 #5
Hej
Jeg bruger Nordea's netbank, så vama's forslag virker desværre ikke. Jeg har ogaå prøvet at følge retaxes's forslag det hjælper heller ikke.
Andre gode forslag
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. august 2003 - 13:38 #6
Avatar billede kainunicorn Nybegynder
24. august 2003 - 15:52 #7
Desvære, siden siger bare at hvis ens navn ikke dukker op, skal man selv finde sikkerhedsnøglen, det er jeg gør nu.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. august 2003 - 21:59 #8
Så kan jeg nok ikke hjælpe. Jeg har danskebank og har skiftet computer 3-4 gange siden jeg startede med netbank, og det er ret let at får nøglen med over osv. Men jeg kender ikke nordeas system.
Avatar billede htm Nybegynder
24. august 2003 - 22:03 #9
Hvis du ikke har det, skal du ligge dine underskriftfiler i c:\unisecur - Måske også med store bogstaver.
Avatar billede kainunicorn Nybegynder
25. august 2003 - 08:40 #10
Der var den!!! jeg havde mine underskriftfiler liggende i f:\unisecur, nu er de flyttet til C:\unisecur, og så virker det. Mange tak.

Jeg kan ikke give point uden et svar!!
Avatar billede htm Nybegynder
25. august 2003 - 09:01 #11
Svar ;o)