Avatar billede seventhsun Nybegynder
20. august 2003 - 12:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Edit center og rotation

På trods af at jeg har rodet med Flash siden version 2, er der pludselig noget simpelt som jeg bare ikke kan få til at virke [længere].

Det drejer sig om at rotere et object med ActionScript.

Det plejer ikke at være et problem, men pludselig her i MX er den fuldstændig ligeglad med at jeg flytter center under free transform.
Så snart jeg bruger ActionScript til at dreje objecter med,  drejer den om midten.

Er der nogle problemer med movieclips i forhold til grafikelementer eller lignende i MX?

Hvis jeg bruger Scale and rotate, bare som test, virker mit nye center fint nok - bare ikke i ActionScript.

Det gør mig vanvittig - er der andre der har haft det problem?
Avatar billede barklund Nybegynder
20. august 2003 - 12:49 #1
Hvis du åbner movieclippet, er det så rent faktisk flyttet i forhold til sit center punkt? For actionscript bruger jo movieclippets "ægte" center.
Avatar billede seventhsun Nybegynder
20. august 2003 - 12:57 #2
Nej det er det ikke.

Det betyder simpelthen at man skal åbne sit movieclip og flytte selve grafikken i forhold til rulers og grid?
Avatar billede barklund Nybegynder
20. august 2003 - 13:05 #3
Yups!
Avatar billede barklund Nybegynder
20. august 2003 - 13:05 #4
Eller kompensere i scriptet ved også at flytte movieclippet... Men det er lidt hardcore ;)
Avatar billede seventhsun Nybegynder
20. august 2003 - 13:11 #5
Ret besværligt.

I det mindste ser jeg, at tingene i det mindste i bliver flyttet i selve filmen.

Tak for det.
Avatar billede barklund Nybegynder
20. august 2003 - 22:25 #6
Så lægger jeg lige et svar ;)
Avatar billede barklund Nybegynder
21. august 2003 - 12:59 #7
Tark for points